شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
نماینده اصلاح طلب مجلس:
نیامدن ناطق شاید مصلحت‌سنجی باشد

بالاخره اولین همایش بزرگ اصلاح‌طلبان پنجشنبه گذشته برگزار شد. همایشی که قرار بود آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، میهمانان آن باشند. اگرچه همایش برگزار شد اما آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی نیامد و تنها متن پیامش قرائت شد و این درحالی است که جای خالی ناطق‌نوری کاملا احساس می‌شد. ناطق نه در همایش شرکت کرد و نه پیامی داد. این درحالی است که او همان روز در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد شرکت کرد. از این‌رو سوال‌های زیادی درباره چرایی عدم حضور او در همایش اصلاح‌طلبان ایجاد شده است که احمد شیرزاد، نماینده اصلاح‌طلب مجلس هفتم شورای اسلامی در گفت‌وگو با «شهروند» به آنها پاسخ داد.
تحلیل شخصی شما از عدم حضور آقای ناطق‌نوری در همایش اصلاح‌طلبان چیست؟
تحلیل خاصی ندارم. فکر نمی‌کنم که عدم حضور آقای ناطق نیازی به تحلیل داشته باشد چرا که فکر می‌کنم اگر مسأله خاصی بود، همان زمان که اصلاح‌طلبان از ایشان برای حضور در همایش دعوت کردند، عنوان می‌شد.
یعنی به نظر شما این عدم حضور، پیام خاصی ندارد؟
نه. لزوما نباید پیام خاصی داشته باشد. آقای ناطق به دلایل مختلفی ممکن است حضور نداشته باشد و این دلایل هم قطعا آن‌قدر بزرگ نبوده مثل اختلاف عقیده سیاسی یا چیزی شبیه آن‌که بخواهند آن را در رسانه‌ها اعلام کنند. از طرف دیگر هم تا جایی که من به یاد دارم آقای ناطق هرگز پیش از این در همایش‌های اصلاح‌طلبان شرکت نکرده بود. به نظر من شاید او هنوز به این تشخیص نرسیده که باید در همایش‌های اصلاح‌طلبان شرکت کند.
یکی از تحلیل‌هایی که وجود داشت این بود که دعوت از آقای ناطق به معنای پیوند اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل در انتخابات مجلس آتی خواهد بود. عدم حضور ایشان را در این راستا باید چطور تحلیل کرد؟
هر ائتلاف و اتحادی زمان می‌خواهد و باید کمی صبور بود. اولا که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که اصلاح‌طلبان قرار است با گروهی معتدل اصولگرا ائتلاف کنند. دوما این‌که عدم حضور آقای ناطق هم نباید به معنای صورت نگرفتن ائتلاف تعبیر شود چراکه غریب نیست که ائتلافی صورت گیرد. بنابراین نباید بی‌جهت به علل نیامدن آقای ناطق دامن زد و آن را بزرگ کرد. البته که اگر آمده بودن معنای خاصی داشت ولی نیامدنشان هم ممکن است به دلایل مختلف مصلحت‌سنجی کرده باشند.


تعداد بازدید :  84