شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   به نقطه بحران بیکاری رسیده‌ایم| عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران گفت: هرگاه نرخ بیکاری جوانان، حداقل 2برابر نرخ بیکاری کلی بود (نرخ بیکاری کلی، 15 تا 64‌سال است) شما به نقطه بحران رسیده‌اید که در حال حاضر ما در چنین وضعیتی قرار داریم. او افزود: نکته جالب این‌جا این است که اگر مبنای محاسبات از حداقل یک‌ساعت کار در هفته به حداقل 8ساعت افزایش یابد، هیچ‌گونه تغییری در نرخ بیکاری در ایران صورت نمی‌گیرد.

  ثبت افزایش سرمایه کشتیرانی| با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزایش سرمایه این شرکت در  24 دی‌ماه ‌سال‌جاری در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. این افزایش در سایت کدال بورس نیز قرار گرفته و قابل دسترسی است.

  واگذاری بنگاه‌‌های کوچک به کارگران| علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خصوصی‌سازی و واگذاری بنگاه‌های کوچک به کارگران برای افزایش بهره‌وری دنبال می‌شود و علاوه بر آن فروش سهام بنگاه‌های بزرگ به این قشر از برنامه‌های وزارت کار است. او افزود: پیگیری واگذاری سهام عدالت به تمام کارگران ساختمانی از جدیدترین اقدامات به شمار می‌رود.

  گزارش اوپک از کاهش قیمت نفت ایران| سازمان اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: قیمت نفت سنگین ایران در ماه دسامبر‌ سال ۲۰۱۴میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن با کاهش 15.47دلاری روبه‌رو شد و بشکه‌ای 58.99دلار معامله شد. در همین حال، قیمت نفت ایران در ماه نوامبر ‌سال ۲۰۱۴میلادی با کاهش 10.15دلاری روبه‌رو شد و بشکه‌ای 74.46دلار معامله شد. متوسط قیمت نفت ایران در‌ سال ۲۰۱۴میلادی در برابر هر بشکه 96.18دلار بود.

  کاهش قیمت نفت و خطر در منطقه یورو| «کریستین لاگارد» مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول تأکید کرد: در منطقه پولی یورو، نفت ارزانتر موجب کاهش بیشتر در نرخ‌های مورد انتظار تورم شده که این امر خطر انقباض پولی (Deflation) را افزایش می‌دهد.


تعداد بازدید :  75