شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
گزارش شهروند از«کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر» جمعیت هلال‌احمر
خدماتی با فناوری‌های روز بدون هزینه‌های گزاف

حسام خراسانی| سالانه ده‌ها یا شاید صدها نفر در تصادف‌های جاده‌ای، حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشورمان دچار عوارض و جراحاتی در صورت و چهره خود می شوند. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از چهره تغییریافته خود در حوادث راضی باشد.
بحث زیبایی ظاهری از سلامت جداست اما با این حال آدم‌ها می‌خواهند ظاهری پسندیده داشته باشند و نمی‌توانند به خود بقبولانند که دیگر مثل گذشته نمی‌توانند آسوده در محل کار و زندگی حاضر باشند. به هر حال ترمیم ظاهری که در گذشته سالم بوده حق هر آدم حادثه دیده‌ای است اما نباید یک گرفتاری به گرفتاری‌های دیگر افزوده شود. گرفتاری جدید همان افتادن در دام افراد بدون صلاحیت است که ممکن است که بر زخم‌های مددجویی که در آرزوی بهبودی است بیفزاید.
عقل حکم می‌کند که مراجعه بیمار یا مددجو برای ترمیم ظاهر خود باید به مکان‌هایی باشد که دارای مجوز از مراکز مرجع هستند. به هر حال با افزایش سالانه افراد متقاضی برای ترمیم ظاهر یا آنانی که به دلایل درمانی یا زیبایی قصد جراحی‌های زیبایی دارند راه سوء استفاده نیز بازتر می‌شود.
مهم‌ترین راهکارهایی که برای افزایش امنیت سلامت جامعه در حوزه زیبایی مطرح است و از سوی کارشناسان مطرح شده حضور بیشتر بخش‌های بزرگ درمانی کشور در این‌ حوزه است. جمعيت هلال‌احمر برای حضور در این صحنه قدم برداشته است و در کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر مجتمع دارویی‌درمانی هلال ایران با بهره‌بردن از تجهیزات کامل به متقاضیان خدمات می‌دهد. با مراجعه به این کلینیک در تهرانپارس از خدمات آن بیشتر مطلع شدیم.
هزینه مناسب برای بیماران فاقد بیمه
بیماران مختلف پوست و مو در سالن کلینیک نشسته بودند. لیلا دختر 27 ساله‌ای که دچار عارضه حساسیت پوستی شده بود به «شهروند» گفت: «یک‌سال پیش در یک مرکز درمانی که مجوز وزارت بهداشت نداشت جراحی گونه کردم.»
او با ناراحتی ادامه داد: «در دانشگاه همه همکلاسی‌هایم عمل‌های مختلف زیبایی را انجام داده بودند اما وضع مالی خانواده‌ام اجازه چنین کاری را به من نمی‌داد. یکی از دوستانم پزشکی را معرفی کرد که با یک‌سوم دستمزد پزشکان دیگر این عمل را انجام می‌داد. به دلیل قیمت پایین به مطب آن پزشک مراجعه کردم و عمل زیبایی را انجام دادم اما پس از مدتی دچار حساسیت پوستی شدم.»
لیلا که برای لیزر کردن پوست و رفع جوش‌های صورت خود به کلینیک پوست جمعیت هلال‌احمر آمده بود، ادامه داد: «‌درمان‌های مختلف نیاز به دفترچه بیمه برای کاهش هزینه‌ها دارند اما متاسفانه خانواده ما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست.»
چند پزشک معتبر، مجتمع دارویی‌ درمانی جمعیت هلال‌احمر را به لیلا معرفی کردند و او برای درمان به این مرکز مراجعه کرد. لیلا گفت: «هزینه درمانی این مرکز مناسب بود و همین موضوع باعث شد توان مالی خانواده‌ام با درمان عارضه پوستی‌ام متناسب باشد.»
نوشین دختر 24 ساله‌ای که 3‌سال پیش در یک حادثه آتش‌سوزی دچار سوختگی شد از دیگر مراجعان به این کلینیک بود. او چندین بار جراحی پلاستیک شده بود اما لکه‌های به جای مانده از سوختگی روی صورتش باقی بود. او به «شهروند» گفت: «حضور در مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر موجب آرامش خاطرم شده است و با اعتمادی که به این مجموعه دارم بسیاری از نگرانی‌هایم رفع شده است.»
نوشین روند درمانی خود را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: «حضور در این کلینیک درمانی را با این تجهیزات، به درمان در مطب ترجیح می‌دهم.»
 فعالیت‌های پژوهشی
در کنار درمان
دکتر سید‌محمد‌تقی نبوی مدیر کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر مجتمع دارویی درمانی هلال‌ ایران در گفت‌وگو با «شهروند» با اشاره به این‌که این کلینیک در نیمه دوم‌سال 91 افتتاح شد،گفت: «هدف از تأسیس این کلینیک، خدمت کردن در قالب یک مرکز درمانی و پژوهشی است.»
او ادامه داد: «علاوه بر فعالیت‌های درمانی در این کلینیک، پژوهش در زمینه‌های زیبایی، علت‌های اجتماعی و علوم جدید آن نیز پیگیری می‌‌شود.»
نبوی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر یک سازمان امدادی است و در صورت احتیاج و ضرورت وارد حوزه‌ای دیگر نیز می‌شود، ادامه داد: «با وجود این‌که تعداد بیماران پوست و زیبایی به مراکز درمانی زیاد است اما توجه زیادی به این مسأله در کشور نمی‌شود و جمعیت هلال‌احمر به همین علت وارد این بخش شده است.» او با بیان این‌که خدمات درمانی در این کلینیک با قیمت بسیار مناسبی ارایه می‌شوند، ادامه داد: «با 10 پزشک متخصص در شیفت‌های صبح و عصر پذیرش بیمار داریم.»
نبوی با اشاره به مراجعه 2000 تا 3000 بیمار در ماه به این کلینیک، ادامه داد: «نگاه ما تنها انجام خدمات زیبایی صرف نیست و بسیاری از بیماران پوستی و مقاربتی نیز به این مجموعه مراجعه می‌کنند.»
او با بیان این‌که تکنولوژی‌های به کار رفته در  این کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر جمعیت هلال‌احمر از برترین فناوری‌های روز دنیا به شمار می‌روند، ادامه داد: «تعرفه درمانی ما در سطح حمایت‌های پوششی بیمه است و افرادی که بیمه درمانی ندارند می‌توانند از تخفیف درمانی استفاده کنند.»

در حال حاضر این کلینیک با بهره‌گیری از کادر درمانی با تجربه متشکل از متخصصان حاذق، دارای بورد تخصصی پوست و مو و دستیاران مجرب خدمات خود را پس از ارایه مشاوره‌های لازم تشخیصی و درمانی، در اتاق‌های عمل سرپایی مجهز شده به دستگاه‌های پیشرفته مانند دستگاه لیزر الکساندرایت Candelaجهت از بین بردن موهای زائد و لیزر Fractional Co2 برای رفع ضایعات پوستی و آثار باقیمانده از آکنه و چین و چروک و ...، جوانسازی پوست بوسیله دستگاه مدرن میکرودرم ابریژن، برداشت خال و کرایوی پوستی، تزریق بوتاکس و ... با کمترین تعرفه و هزینه و پاسداری از حقوق مراجعه‌کننده، عرضه می‌نماید.

 


تعداد بازدید :  103