شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
انتشار تازه‌ترین آلبوم های خوانندگان پاپ
استارت پاپ در سردترین فصل سال

فرنوش ارس‌خانی| بعد از وقفه‌ای چند ماهه در انتشار آلبوم‌های موسیقی پاپ، به نظر می‌رسد تا چند روز آینده شاهد آلبوم‌های تازه‌ای از خوانندگان این عرصه در بازار موسیقی‌ کشور باشیم. خوانندگانی  که دو- سه سالی از انتشار آخرین آلبوم آنها می‌گذرد و به نظر می‌رسد آثار جدیدشان بتواند فضای ساکت و سرد موسیقی پاپ را تغییر دهد.   
بازگشت خواجه امیری بعد از سه سال
یکی از آلبوم‌های مهمی که قرار است از اواسط این هفته منتشر شود «پائیز، تنهایی» احسان خواجه امیری است. احسان خواجه امیری که در سال‌های گذشته آلبوم هایی چون «سلام آخر»،«یه خاطره از فردا»، «فصل تازه»، «برای اولین بار» و...را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده است، در آلبوم جدیدش با روزبه بمانی، زهرا عاملی، حسین غیاثی در بخش ترانه سرایی و در بخش آهنگسازی و تنظیم نیز با هنرمندانی چون علیرضا کهن دیری، هومن نامداری، سعید زمانی، معین راهبر، بهروز علیاری، مهرداد نصرتی وآرون حسینی با خواجه امیری همکاری کرده است. این آلبوم تحت امتیاز موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر» روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد. خواجه امیری پیشتر درباره حال و هوای این آلبوم به موسیقی ما گفته است: « به هر حال من بزرگتر شده‌ام و تفکر و ایده‌پردازی‌هایم بلوغ خوبی پیدا کرده است. نگاه تین‌ایجری که قبلا داشته‌ام را در این آلبوم کمتر کردم و  سعی کردم آلبومی جدی‌تر و فاخر‌تر را تولید کنم. دوستانی هم که در تولید این آلبوم کنارم بوده‌اند، بهترین‌های حال حاضر موسیقی ایران‌اند.»
تجربه‌ای تازه از خواننده آلبوم‌های «کما»
حمید عسگری بعد از انتشار سریالی آلبوم‌های «کما»، سال گذشته در فضایی فارغ از آلبوم‌های قبلی‌اش دست به انتشار آلبوم«خوشبختی» زد. او اما در فاصله‌ای کمتر از چند ماه، دست به تولید چهارمین آلبومش زد. با اینکه اسم مشخصی هنوز برای این آلبوم مشخص نشده است اما به گفته عسگری این آلبوم تا پیش از نوروز 94 در بازار موسیقی منتشرخواهد شد. او در این باره به شهروند گفت: «این روزها در حال انجام آخرین مراحل تولید این آلبوم هستیم و به تازگی پروسه اخذ مجوز آن تمام شده است. برای تولید این آلبوم تمام سعی‌مان بر این بود که کار تکراری انجام ندهیم و به نظرم هیچ یک از قطعات شباهتی با هم ندارند.» او در ادامه خاطرنشان کرد: «این آلبوم از فضای متفاوتی نسبت به دیگر آلبوم‌هایم برخوردار است و در مجموع ترک‌های ریتمیک‌تری در آن قرار داده شده است و به نظرم هیجان قطعات این کار بیشتر از سایر آلبوم‌هایم است.» این آلبوم 11 قطعه دارد که شهاب اکبری، پوریا حیدری و ایلیا حیدری تنظیم قطعات، مسعود جهانی و کوشان حداد آهنگسازی و مسعود جهانی و علی بحرینی ترانه‌سرایی آن را به عهده داشته‌اند.»
آلبوم جدید خواننده «امپراطور»
در سکوت خبری
سومین آلبوم رسمی مهدی یراحی تقریبا در سکوت و دور از اخبار رسانه‌ها، فرایند تولید را سپری می‌کند. چندی پیش برای نخستین‌بار در سایتی جزئیات این اثر اعلام شد که بر این اساس تاکنون حضور چهره هایی نظیر هومن نامداری، معین راهبر، رستاک حلاج، آرون حسینی، امیرعلی بهادری و سعید زمانی در این مجموعه قطعی شده است. امیر فرشباف، مدیر برنامه‌های مهدی یراحی در این باره گفت: «این روزها چند قطعه که به عنوان گزینه‌های حضور در این آلبوم به حساب می‌آیند، انتخاب می‌کنیم و هنوز حضور هیچ یک از آنها در کار قطعی نشده است. به نظرم این آلبوم نسبت به مجموعه آثار مهدی یراحی تفاوت‌هایی دارد؛ تفاوت‌هایی در معنا و مفهوم محتوایی آلبوم، که پراکندگی در میان آنها دیده نمی‌شود و کمی حال و هوای قطعات آن به هم نزدیک‌تر است.» تاریخ انتشار و نام این آلبوم هنوز مشخص نشده اما شنیده ها حکایت از آن دارد که یراحی این بار هم یک اسم متفاوت را برای جدیدترین اثر خود برمی‌گزیند.
میثم ابراهیمی، خواننده آلبوم«نبض»، دیگر خواننده‌ای است که این روزها در حال تهیه و تدارک آلبوم جدیدش به نام «تگرگ» است. این آلبوم حال و هوای پاییزی و آرام دارد و قرار است بهمن ماه امسال  وارد  بازار شود. «تگرگ» ۱۲قطعه دارد و محمد علیزاده، مازیار فلاحی و فواد غفاری، علیرضا طلیسچی (آهنگساز)، میلاد ترابی، امیربهادر دهقان (تنظیم کننده) و مهرزاد امیرخانی و حدیث دهقان (ترانه سرا) در این آلبوم با میثم ابراهیمی همکاری کرده‌اند. به گفته ابراهیمی این آلبوم با اینکه از فضای عاشقانه‌ای برخوردار است، اما قطعات شاد، غمگین و ملایم نیز در آن شنیده می شود.
اما آخرین آلبوم رسمی زنده‌یاد مرتضی پاشایی با نام«اسمش عشقه» اواخر سال ‌جاری منتشر می‌شود. این آلبوم در روزهای آخر حیات این خواننده به دغدغه اصلی‌اش تبدیل شده بود. او اصرار داشت تا هر چه زودتر این آلبوم روانه بازار موسیقی کشور شود، اما مرگ زودتر از او گام برداشت و مانع شد. آلبوم‌های سعید مدرس، ماهان بهرام خان و مجید خراطها نیز از دیگر آثاری هستند که تا پایان سال جاری در بازار موسیقی کشورمان شاهد انتشار آنها خواهیم بود.


تعداد بازدید :  97