شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   قیمت سرخابی‌ها معقول است| اسماعیل غلامی، معاون سابق سازمان خصوصی‌سازی گفت: قیمت 290‌میلیارد تومانی برای هریک از این دو باشگاه بسیار معقول بوده و روش و نحوه واگذاری که توسط هیأت واگذاری به تصویب رسید، بهترین روش واگذاری برای این دو باشگاه است. وی افزود: منابع درآمدی باشگاه‌ها شامل اسپانسرها، حق پخش تلویزیونی، تحقق تبلیغات دور زمین و درآمد روز بازی بوده که این موارد در قیمت‌گذاری لحاظ شده و تقریبا از نظر قانونی در حال اجراست.

   انتهای پیام تعادل عرضه و تقاضا با صندوق تثبیت| محمدرضا پورابراهیمی، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی صندوق تثبیت بازار سرمایه به تعادل در دوسوی عرضه و تقاضا کمک می‌کند و همین امر مانع نوسانات شدید در بازار می‌شود. او افزود: یکی از اقدامات مهم و اثرگذار نمایندگان مجلس برای بازار سرمایه در تصویب بندهای لایحه رفع موانع تولید، تصویب صندوق تثبیت بازار سرمایه بود. به گفته پورابراهیمی تصویب سهام خزانه نیز کمک می‌کند که شرکت‌ها بتوانند به بازخرید سهام خودشان براساس سازوکار تعیین شده در قانون اقدام کنند.

   تعدیل مثبت شرکت‌های پتروشیمی| غلامرضا سلیمانی‌امیری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از تعدیل پیش‌بینی سود شرکت‌های پتروشیمی بعد از اجرای مصوبه اخیر شورای نگهبان خبر داد. او افزود: این مصوبه سیگنال مثبتی برای شرکت‌های پتروشیمی، بازار سرمایه و سهامداران است.

   بازار پتروشیمی آرام شد| دبیر انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی با اشاره به این‌که مواداولیه به وفور در بورس کالا عرضه می‌شود، گفت: به‌جز چند قلم کالا که تولیدات آن در کشور پایین و تقاضای آنها بالاست، هیچ مشکلی در روند معاملات وجود ندارد. او با اشاره به این‌که کارنامه 7ماهه اجرای مصوبه وزارت صنعت در بورس کالا مثبت و قابل قبول است، افزود: اعداد و ارقام به وضوح بیانگر تحول بازار پتروشیمی پس از آزادسازی قیمت‌ها و افزایش قابل توجه عرضه پتروشیمی‌ها در بورس کالاست به‌طوری که تقاضای کاذب و دلالی در بازار حذف شده و تنها مصرف‌کنندگان واقعی در تالار بورس باقی مانده‌اند.


تعداد بازدید :  72