شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
د‌یار

کلنگ‌زنی فاز اول گلخانه مکانیزه سازمان فضای سبز شهرداری ملارد
صبح روز شنبه 20 دی‌ماه مراسم کلنگ‌زنی فاز اول گلخانه مکانیزه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ملارد برگزار شد. به‌گزارش اداره روابط‌عمومی شهرداری ملارد، در این مراسم که حاج‌آقا حسینی امام‌جمعه محترم شهر ملارد، جناب آقای کرمی فرماندار شهرستان ملارد، اعضای محترم شورای اسلامی شهر ملارد و تعدادی از معاونت‌ها و مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری حضور داشتند، ابتدا مهندس خراسانی، شهردار ملارد عنوان  داشت: طرح‌های اقتصادی و درآمدزا همیشه دغدغه و جزو برنامه‌های راهبردی هر مجموعه مدیریتی است، آنچه را که بتوان اجرا کرد و از آن علاوه بر رفع نیازهای مجموعه مأمنی برای ایجاد درآمد و افزایش توان مالی بهره برد، آرزو و آمال هر مدیر است و امروز اگرچه این امر در ابعاد کوچک در سازمان پارک‌ها محقق شده و شاید به ثمر نشستن آن به 3 تا 4‌سال زمان نیاز داشته باشد اما در مقطعی پاسخگوی بخشی از هزینه‌های مالی سازمان خواهد شد و ارایه چنین برنامه‌هایی میسر نیست مگر به‌مدد استفاده از خردجمعی و احترام مدیریت هر مجموعه به کارشناسان و صاحب‌نظران آن ارگان، همان‌طور که در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ملارد امروز بر پایه این همفکری و مشورت شاهد به‌بار نشستن چنین ایده و طرح‌هایی هستیم. فاز اول گلخانه مکانیزه در مساحت 2 هزار مترمربع جهت تولید گل‌فصلی در راستای خودکفایی سازمان، کاشت گل‌های سطح شهر و فروش و بهره‌برداری از درآمد حاصل از آن با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال امروز کلنگ‌زنی خواهدشد و امیدوارم در مدت 4 ماه که برای این پروژه در نظر گرفته شده است، بتوان به‌طور کامل آن را اجرا کرد و اولین ‌سری گل‌های آن را در فصل بهار با بذرهای اطلسی رویاند. در خاتمه نیز کلنگ گلخانه با دستان امام‌جمعه محترم شهر ملارد، فرماندار و اعضای محترم شورای‌شهر بر زمین زده شد. لازم به‌ذکر است، این گلخانه در محوطه سازمان پارک‌ها و فضای سبز استقرار یافته است.

آموزش ضمن‌خدمت از اركان‌اساسی كاركنان آتش‌نشانی‌هاست
مدیرعامل سازمان مقوله آموزش ضمن‌خدمت کارکنان سازمان و لزوم پیگیری آن را از ارکان و اهداف مهم سازمان دانست.
علی رزاقی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی سازمان گفت: حیات سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تا حدود زیادی بستگی به مهارت‌ها و آگاهی‌های کارکنان در زمینه‌های تخصصی حوزه آتش‌نشانی و ایمنی دارد و هر چقدر این مهارت‌ها بهنگام و بهینه باشند، عملکرد آن سازمان در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب‌تر خواهد بود. لذا آموزش و توسعه منابع انسانی نه‌تنها در ایجاد دانش و مهارت‌های ویژه در مدیران و کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث می‌شود که آنان در ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی سازمان سهیم باشند.
وی اذعان داشت: بر همین اساس بهره‌گیری از اساتید مجرب مراکز علمی مرتبط منجر به انتقال دانش فنی در سطح آتش‌نشانی‌ها می‌شود. خوشبختانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری قدس، با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اصولی و مدون میان‌مدت و کوتاه‌مدت سالیانه، تلاش کرده است به نحوی موضوعات آموزشی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی را به سمت‌وسوی دوره‌ها و کارگاه‌های کاربردی و هدفمند در راستای بهره‌برداری علمی و اصولی‌تر هدایت کند.
رزاقی در پایان از حضور پرسنل ستادی و عملیاتی سازمان در دوره‌های آموزشی مراکز مختلف ازجمله مدیریت بحران و HSE دانشگاه تهران، آشنایی با گاز منواکسیدکربن و مقابله با خطرات آن، برگزار شده توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران، 5S، MIS و ... با هدف آشنایی و به‌روزرسانی و ارتقای اطلاعات و دانش فنی کارکنان سازمان خبر داد.

افتتاح نمایشگاه دوسالانه آثار هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان تهران در شهرستان ملارد
نمایشگاه دو سالانه آثار هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان تهران به میزبانی شهرستان ملارد افتتاح شد. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد، این نمایشگاه به همت اداره ارشاد و با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان ملارد با حضور سرهنگ رضایی فرمانده سپاه ملارد، کریمی شهردار صفادشت، رئیس‌اوژن رئیس اداره ارشاد ملارد، مسئولان شهرستانی و جمعی از هنرمندان در ساختمان فرهنگسرای بعثت افتتاح شد. بنا بر این گزارش، آثار به نمایش درآمده در رشته‌های مختلف تجسمی ازجمله نقاشی، گرافیک، نگارگری و کاریکاتور است. محسنی، مسئول بسیج هنرمندان شهرستان ملارد و دبیر جشنواره با اشاره به این‌که این نمایشگاه فرصتی مناسب برای هنرمندان درخصوص ارایه فعالیت‌های هنری است، افزود: 250 اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی اولیه توسط هیأت داوران، 100 اثر به نمایشگاه راه یافت.


تعداد بازدید :  115