شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
خانه به خانه

بازديد معاون وزير راه و شهرسازي از شرق جاسك
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي از پروژه‌هاي در دست ساخت اداره‌كل راه و شهرسازي هرمزگان و توسعه‌ محور جاسك بازديد كرد.
مهندس امير اميني به همراه فرشيد دستوان، مديركل راه و شهرسازي از پروژه‌هاي در دست ساخت راه و شهرسازي بازديد و پيشرفت فيزيكي و مشكلات پيش‌روي پروژه‌ها را مورد بررسي قرار داد.
وي در اين بازديد با بيان اين‌كه محور ساحلي درياي عمان در دولت تدبير و اميد مورد توجه ويژه قرار گرفته است، بيان داشت:   در اين راستا نقش راه و شهرسازي بسيار پررنگ خواهد بود و تلاش مي‌شود تا با تزريق اعتبارات مورد نياز سرعت بيشتري به پروژه‌هاي در دست اجرا بدهد.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي افزود: با تاكيد رئيس‌جمهوری و وزير راه و شهرسازي عمليات آباداني محورهاي ساحلي درياي عمان به‌ويژه در شهرستان جاسك با سرعت پيش خواهد رفت كه زمينه رونق و كسب‌وكار منطقه را فراهم خواهد كرد.
فرشيد دستوان، مديركل راه و شهرسازي هرمزگان هم در اين بازديد افزود: راه و شهرسازي هرمزگان نيز نقش پررنگي در توسعه جاسك خواهد داشت.
وی با بيان اين‌كه توسعه منطقه به احداث جاده ايمن گره خورده است، ادامه داد: تلاش ما اين است كه در كمترين زمان ممكن بتوانيم جاده‌ها را توسعه و زمينه تردد ايمن را تسهيل کنیم.

نصب سامانه یک‌کیلوواتی انرژی خورشیدی برای مشترکان برق‌خانگی در مازندران
ساری-  علی جعفری‌گرجی| مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از آمادگی نصب سامانه یک‌کیلوواتی انرژی‌خورشیدی در سطح استان در حوزه استحفاضی شرکت توزیع برق مازندران برای مشترکان خانگی خبر داد.
مهندس منوچهر جعفری گفت: ثبت‌نام از مشترکان‌خانگی متقاضی نصب سامانه فتوولتائیک (انرژی‌خورشیدی) یک کیلوواتی در سطح استان مازندران (فریدونکنار تا گلوگاه) که در ماه گذشته به‌مدت یک‌هفته آغاز شده بود، مجددا آغاز و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.
وی افزود: در راستای اجرای پروژه نصب سامانه‌های فتوولتائیک از محل منابع بند «ز» تبصره 9 قانون‌بودجه‌ سال 1393، این شرکت در نظر دارد نسبت به نصب و راه‌اندازی تعداد محدودی سامانه انرژی‌خورشیدی یک‌کیلوواتی در بام منازل‌مسکونی مشترکان‌خانگی اقدام کند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: کل هزینه نصب و راه‌اندازی این سامانه حدود 90‌ میلیون‌ریال خواهد بود که 50‌ درصد آن از هزینه‌های احداث توسط مشترک و مابقی تا سقف 45‌میلیون ریال توسط وزارت نیرو پرداخت می‌شود.
جعفری خاطرنشان کرد: جهت اجرای صحیح و کامل پروژه و موارد قانونی موضوعات درقالب تفاهمنامه بین مشترک و این شرکت مطرح و منعقد خواهد شد.
وی با اشاره به تولید برق و هزینه‌های سنگین سرمایه‌گذاری آن اظهار داشت: سوخت‌های فسیلی اصلی‌ترین منبع تولید برق در نیروگاه‌ها به‌شمار می‌روند و با توجه به استفاده بسیار زیاد از این منابع و هزینه‌های سنگین سرمایه‌گذاری امروزه جایگزیني این سوخت‌های پایان‌پذیر با منابع پایدار از دغدغه‌های اصلی کشورهای درحال توسعه است.
وی با تأکید بر این‌که تاکنون نیز از منابع ارزشمند انرژی خورشیدی در استان بهره لازم گرفته شده، افزود: در چند روستای حاشیه جنگل مازندران و امامزاده‌ها و بعضی از اماکن‌عمومی از انرژی خورشیدی برای تأمین برق استفاده شده و پتانسیل خوبی برای این حرکت ارزشمند و جایگزین سوخت‌های فسیلی موجود دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تأکید بر تأمین برق پایدار برای مشترکان افزود: نصب سامانه‌های انرژی خورشیدی گامی موثر در این جهت به‌شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: با توجه به تأمین 50‌ درصد هزینه از سوی وزارت نیرو متقاضیان تا پایان دی‌ماه ‌سال‌جاری برای ثبت‌نام فرصت دارند.


تعداد بازدید :  73