شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
آب و هوا


... آغاز بارش‌ها از پنجشنبه
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا در اکثر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود. امروز خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج بوده و تا بعد از ظهر دریای خزر نیز مواج خواهد بود. در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید، پدیده گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود.
بعد ازظهر پنج‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش باران و برف شروع می‌شود که بارش طی روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال غرب ادامه خواهد داشت.
آسمان تهران امروز صاف و در پاره‌ای نقاط غبار آلود خواهد بود. کمترین دما در پایتخت
 3 و بیشترین دما 11 خواهد بود. همچنین روز پنج شنبه هوا کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار محلی همراه است که به تدریج ابری شده و در اواخر وقت با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. کمترین دما در این روز 4 و بیشترین دما 11 درجه خواهد بود. برای روز جمعه نیز با توجه به الگوی نقشه‌های فعلی بارندگی‌های جدید در پیش خواهد بود.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای 25 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان
چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی 13 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های همدان و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  330