شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
محمدرضا رودکی در گفت‌وگو با «شهروند» از بازگشت به تیم‌ملی جودو می‌گوید
این‌بار دیگر فریب مدیران فدراسیون را نمی‌خورم

شهروند| افت جودوی ایران در سال‌های اخیر آن‌قدر فاحش بوده و نتایج ضعیف به‌دست آمده که مسئولان این فدراسیون دائما به دنبال یک راه فرار برای خارج از شدن از زیر فشارها هستند. یکی از جودوکاران نسل قدیمی ایران که در آستانه المپیک 2012 دچار مصدومیت شد و از آن به بعد نتوانسته پیراهن تیم‌ملی را برتن کند، این روزها دوباره سودای بازگشت دارد، اگرچه مسئولان فدراسیون برخورد دوگانه‌ای با او دارند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با محمدرضا رودکی را می‌خوانید:
*‌ به نظر می‌رسد طلسم بازگشتت به تیم‌ملی بعد از مدت‌ها شکسته خواهد شد...
بله، البته من یک بار هم قبل از بازی‌های آسیایی به تیم‌ملی دعوت شده بودم اما به خاطر اختلاف نظری که با آخوندزاده و مسئولان فدراسیون داشتم، حاضر نبودم به هر قیمتی به تیم‌ملی بروم. الان هم تقریبا شرایط به همین منوال است و با حضور زارعیان در راس تیم‌ملی او با من صحبت کرده تا برگردم اما هنوز نظر دقیق مسئولان فدراسیون را نمی‌دانم.
*‌ می‌دانی میراسماعیلی مصاحبه کرده و گفته که از بازگشت تو حمایت می‌کند؟
میراسماعیلی بار قبلی نیز با من صحبت کرد و گفت که از حضورت حمایت می‌کنم اما وقتی تیم به ژاپن رفت، مرا با خود نبردند و رستگار رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از من تست پزشکی گرفته شده و چون آماده نبودم، نتوانستم در اردوی تیم‌ملی حضور پیدا کنم. هنوز هم برای من جای سوال است که چه پزشکی در چه زمانی مرا معاینه کرده بود. میراسماعیلی این‌بار هم با من تماس گرفته اما دیگر مثل گذشته فریب صحبت‌های این آقایان را نمی‌خورم.
*‌ پس تصمیمت در شرایط فعلی برای بازگشت به تیم‌ملی چیست؟
به مسئولان فدراسیون اعلام کردم که کنار هم بنشینند و به یک توافق درباره من برسند، سپس آن را اعلام کنند که من هم تکلیف خودم را بدانم. اگر به اردوی تیم‌ملی بروم و دوباره رئیس فدراسیون بهانه‌های قبلی را بیاورد، تکلیف چیست؟ صحبت‌های من نه غیرمنطقی است و نه از عالم غیب صحبت می‌کنم. الان هم 10 روز است که این موضوع را اعلام کرده‌ام اما هیچ واکنشی از فدراسیون ندیده‌ام.
*‌ در صورتی که قصد بازگشت داشته باشی می‌توانی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده شوی؟
مسابقات کسب سهمیه از چند ماه قبل آغاز شده و چند رقابت نیز در کشورهای مختلف برگزار شده است. من هم قبل از بازی‌های ‌آسیایی برای بازگشت به تیم‌ملی تمرین کردم اما وقتی آن اتفاقات پیش آمد دیگر تمرین را کنار گذاشتم. اگر بخواهم به جودو برگردم، چند ماهی باید روی آماده‌سازی‌ام کار کنم اما صحبتم این است که من با این سن و این‌قدر تجربه پول بیت‌المال برایم صرف شده و الان 2 سال‌ونیم است که بی‌دلیل از میادین دور هستم.
*‌ حدود 3 سالی است که رستگار و میراسماعیلی در فدراسیون حضور دارند، عملکرد آنها را در این مدت چطور
 ارزیابی می‌کنی؟
بد نیست که نگاهی به نتایجی که قبل از حضور این آقایان در فدراسیون رقم خورد، بیندازیم. ایران در سطح آسیا و جهان موفقیت‌های زیادی به دست آورده بود اما با حضور روسای فعلی نتیجه هر روز بدتر می‌شود. دایم می‌گویند به تیم‌های پایه توجه شده اما همان تیمهای پایه نیز در آسیا نهم شدند، اگرچه در سایت فدراسیون با فریب مردم آن را ششم اعلام کرده‌اند.
*‌ به‌عنوان سوال پایانی، اگر در این مقطع به تیم‌ملی برنگردی، خداحافظی می‌کنی؟
اگر در این دوره مشکل رفع نشود، فکر نمی‌کنم صحبت‌ کردن درباره بازگشتم دیگر فایده‌ای داشته باشد. شاید دیگر صلاح نیست که به تیم‌ملی برگردم و در جودو باشم. درنهایت اگر در این دوره شرایط برای بازگشتم فراهم نشود، از جودو خداحافظی می‌کنم.


تعداد بازدید :  271