شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
سرمربی تیم‌ملی در آستانه دیدار با قطر به سیم‌آخر زد
پولم را ندهید، می‌روم!
کفاشیان: کی‌روش شدیدا عصبانی است

شهروند| در حالی‌ که حدود 4ماه از عقد قرارداد رسمی کارلوس کی‌روش با فدراسیون ایران می‌گذرد،‌ هنوز سرمربی پرتغالی ایران پولی بابت قرارداد جدیدش دریافت نکرده و حالا کار به جایی رسیده که در طول برگزاری جام ملت‌ها به مسئولان فدراسیون ایران اولتیماتوم داده است.
کفاشیان،‌ کی‌روش را به فیفا پاس داد
در حالی که پیش از برگزاری اردوهای تیم‌ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا سرمربی پرتغالی تیم‌ملی از مسئولان فدراسیون ایران درخواست پرداخت بخشی از قراردادش را کرده بود،‌ کفاشیان به صورتی زیرکانه کی‌روش را به فیفا پاس داد. فدراسیون ایران برای دریافت پاداش جام‌جهانی شماره‌حساب کی‌روش را به فیفا اعلام کرد تا سرمربی تیم‌ملی منتظر دریافت حقوقی که از ایران طلب دارد از فیفا باشد. هنوز هم این پول به دلیل برخی تحریم‌ها از سوی بانک‌های سوییسی به حساب سرمربی تیم‌ملی واریز نشده است، البته فیفا مجوز پرداخت این پول را صادر کرده و تمام کشورهای حاضر در جام‌جهانی نیز این مبلغ را دریافت کرده‌اند اما مشکل جای دیگری است.
عصبانیت کی‌روش و انتقاد از فیفا
کی‌روش که مدت زیادی است منتظر دریافت پولش از طریق فیفا است و در مواجهه با مسئولان فدراسیون ایران با بهانه بی‌پولی مواجه می‌شود،‌ مجبور است خودش را وارد سیاست کند تا شاید به پولش برسد. او بعد از دیدار ایران و بحرین با انتقاد از تحریم‌ها علیه ایران می‌گوید: ‌«سیاست نباید روی فوتبال تأثیری داشته باشد. این بخشی از وظیفه اصلی فیفاست. تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی حضور داشت و ما از آن زمان تاکنون دوران سختی را پشت‌سر گذاشته‌ایم. در دوران آماده‌سازی تیم ملی، بازیکنان و تیم، خیلی اذیت شدند. بعد از جام‌جهانی همه‌چیز بدتر شد. پول‌های ما در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شد و به دست ما نرسید.»
اولتیماتوم سرمربی به فدراسیون
کارلوس کی‌روش قبل از بازگشت علی کفاشیان به ایران او اولتیماتومی داده که فقط تا چند روز منتظر دریافت پولش از ایران می‌ماند. هوشنگ مقدس،‌ سرپرست تیم اعزامی ایران به استرالیا با تأیید این خبر به «شهروند» می‌گوید: ‌ «سرمربی تیم‌ملی 4ماه است به صورت رایگان برای ایران کار کرده و حالا با این وضع از دریافت پولش از طریق فیفا ناامید شده، است. او در حالی دغدغه‌های فنی تیمش را در جام ملت‌های آسیا در سر دارد،‌ با دغدغه عدم‌پرداخت پولش نیز مواجه است. کی‌روش به کفاشیان اعلام کرده حالا که فیفا پولی به ایران پرداخت نمی‌کند،‌ فدراسیون باید به هر نحوی پول او را جور کرده و پرداخت کند.» حال مشخص نیست که این اولتیماتوم کی‌روش برای بعد از جام‌ملت‌هاست یا این‌که او مسئولان فدراسیون را به ترک نیمکت تیم‌ملی در وسط راه در استرالیا تهدید کرده است.
کفاشیان:  کی‌روش شاکی و عصبانی است
علی کفاشیان،‌ رئیس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های کی‌روش و انتقاد از تحریم‌ها می‌گوید:  «کی‌روش به‌شدت شاکی و عصبانی است زیرا باید پولش را دریافت کند. ما تصور می‌کردیم مشکل پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا حل شده باشد اما هنوز این اتفاق رخ نداده است و منتظریم تا از این طریق حقوق کی‌روش را پرداخت کنیم. امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود تا شرمنده کی‌روش نشویم، البته بحث تهدید وجود ندارد و او قطعا تا پایان جام ملت‌ها روی نیمکت تیم‌ملی است.»


تعداد بازدید :  295