شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
خارج از مرز

دستگاه ثبت‌ مکالمات کابین هواپیمای ایرآسیا پیدا شد
غواصان دستگاه ثبت صدای خلبان را در لاشه هواپیمای مسافربری ایرباس ‌ای‌320-200 پیدا کردند.
این دستگاه، مدرک کلیدی برای کارشناسان به حساب می‌آید تا بتوانند علت سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با 162سرنشین را شناسایی کنند. این دستگاه ثبت‌کننده که مکالمات بین خلبان و مسئولان برج مراقبت را ضبط می‌کند در محل نزدیک به دستگاه ثبت‌کننده اطلاعات پرواز در کف دریای جاوه پیدا شد.
دو مقام دولتی اندونزی که از موضوع پیدا شدن این دستگاه مطلع بودند اظهار داشتند: غواصان توانسته بودند شیئی را پیدا کنند اما تا زمانی که شماره سریال آن تأیید نشده بود، نمی‌توانستیم در مورد قطعیت آن گزارشی ارایه دهیم.
پرواز QZ8501 شرکت هواپیمای ایرآسیای مالزی در بیست و هشتم ماه دسامبر‌ سال گذشته میلادی (2014) در وضع نامناسب جوی و در شرایطی که تنها نیمی از پرواز دو ساعته از اندونزی به سنگاپور را طی کرده بود، ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد. در این حادثه هیچ یک از سرنشینان هواپیما جان سالم به در نبردند.
به گزارش گلف‌نیوز، دستگاه ثبت‌کننده صدا در کابین خلبان قرار است برای بررسی‌های بیشتر به جاکارتا پایتخت اندونزی منتقل شود. به گفته کارشناسان بازخوانی اطلاعات آن ممکن است بیش از یک ماه به طول انجامد.

دودگرفتگی   مرگبار در  متروی  واشنگتن
دودگرفتگی در یکی از ایستگاه‌های قطار شهری واشنگتن به مرگ دست‌کم یک تن منجر شد. روز دوشنبه دودگرفتگی شدید در یکی از ایستگاه‌های قطار شهری واشنگتن مشاهده شد که بر اثر آن یک تن جان خود را از دست داد و افراد حاضر در ایستگاه به سرعت تخلیه شدند.
مقامات محلی واشنگتن با بیان این‌که در این حادثه بیش از 84 نفر به دلیل مصدومیت‌های مختلف روانه مراکز درمانی شدند اظهار داشتند: 200 نفر بلافاصله پس از دودگرفتگی از محل ایستگاه تخلیه شدند.
یکی از مسافران حاضر در محل حادثه گفت: داخل یکی از واگن‌های قطار بودم که دود به سرعت از درهای واگن به داخل نفوذ کرد. به گزارش فاکس‌نیوز، سخنگوی متروی واشنگتن با خودداری از ارایه اطلاعات بیشتر اعلام کرد: کارشناسان اداره ایمنی حمل‌ونقل درحال بررسی جزییات حادثه هستند. همچنین تاکنون علت اولیه دودگرفتگی در ایستگاه مشخص نشده است.


تعداد بازدید :  263