شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
عدد خبر

55 دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شدند

مرتضی دهقان، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق 55 مجوز دفتر خدمات مسافرت هوایی طی 9ماه ابتدای ‌سال 93 خبر داد. این مقام مسئول با اشاره به این‌که تعداد مجوزهای لغو شده در مدت مذکور 38 فقره بوده است، افزود: براساس بازرسی‌های انجام شده این تعداد مجوز به دلیل عدم‌رعایت قوانین و مقررات تعلیق شد و الباقی هم فعلا تعلیق شده‌اند.

35 درصد GDP در دست نهادهای معاف از مالیات

35 تا 40‌درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران توسط نهادها و شرکت‌های معاف از مالیات، تولید می‌شود. علی دینی‌ترکمان استاد اقتصاد دانشگاه علامه با بیان این مطلب افزود: اگر از این رقم فقط 10‌درصد مالیات بپردازند، رقمی بالغ بر 16.5‌میلیارد دلار می‌شود که معادل ریالی آن کسری ناشی از کاهش درآمدهای نفتی را به خوبی جبران می‌کند، زیرا 30‌درصد جی‌دی‌پی 550‌میلیارد دلاری سهم شرکت‌ها و نهاد‌های یاد شده و رقمی حدود سالی 65‌میلیارد دلار است.

300 لیزینگ  بدون مجوز در مقابل 32 لیزینگ مجوزدار

براساس آخرین اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی بازار پولی کشور، بانک مرکزی اسامی ۳۲ شرکت لیزینگ (واسپاری) در کشور را که از این بانک مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند را اعلام کرد، این در حالی است که به گفته مدیران انجمن شرکت‌های لیزینگ در حال حاضر حدود ۳۰۰ شرکت لیزینگ در سطح کشور فعالیت دارند. منابع غیررسمی، تعداد شرکت‌های واسپاری غیرمجاز را بین ۴۰۰تا ۵۰۰ شرکت برآورد می‌کنند.

2‌ میلیون انشعاب غیرمجاز برق در ایران

سال‌هاست موضوع برخورد با اشتراک‌های غیرمجاز برق در ایران مطرح شده و مبارزه با پدیده برق دزدی از سوی مسئولان پیگیری می‌شود، محمدحسین عقدایی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق کشور، یکی از چالش‌های فعلی شرکت توانیر را افزایش روزافزون استفاده غیرمجاز از برق دانسته است. او در این حوزه به آخرین آمارها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 2‌میلیون انشعاب غیرمجاز برق در کشور داریم که درصدد مقابله با این مشکل هستیم.


تعداد بازدید :  265