شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

همایش سراسری اصلاح‌طلبان در موعد مقرر برگزار می‌شود
همایش سراسری اصلاح‌طلبان روز پنجشنبه، 25 دی‌ماه با موافقت استانداری تهران برگزار خواهد شد. به گزارش ایلنا، پس از بررسی درخواست برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان، توسط استانداری تهران، اعلام شد مخالفتی با برگزاری این همایش وجود ندارد و اصلاح‌طلبان در موعد مقرر می‌توانند این همایش را برگزار کنند. یک مقام مسئول در استانداری تهران به خبرنگار ایلنا، گفت: برای استانداری، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تفاوتی ندارند و همان‌گونه که اصولگرایان اجازه برگزاری همایش دارند، اصلاح‌طلبان هم از این حق برخوردارند و باید بتوانند همایش‌های خودشان را برگزار کنند. این مقام مسئول در پایان گفت: بنابراین همایش سراسری اصلاح‌طلبان در تاریخ مقرر که همان 25 دی‌ماه است، برگزار خواهد شد و منع قانونی ندارد.

آخرین اخبار از پرونده «م.ر»
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: پرونده «م.ر» همچنان در دیوانعالی کشور درحال بررسی است. محسن افتخاری در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: هیچ شعبه‌ای نمی‌تواند زمان دقیقی را برای پایان رسیدگی به این پرونده را اعلام کند. وی افزود: اخباری که پیش از این درخصوص ارجاع پرونده «م.ر» به دادگاه کیفری شده بود، به هیچ عنوان صحت ندارد و روند رسیدگی ممکن است در دیوانعالی طولانی شود. دادستانی تهران روز شنبه 14 دی 1392 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از رحیمی تحقیق به عمل آمده و درحال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است. اولین جلسه رسیدگی به اتهامات معاون اول دولت احمدی‌نژاد روز شنبه، 3 خردادماه‌ سال‌جاری در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

وزیر دادگستری: مشکل این است که کمبودها را برجسته می‌کنند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی بر لزوم پرهیز از ایجاد فضای مسموم و ناامید‌کننده از سوی رسانه‌های جمعی تأکید کرد و گفت: اکنون فضای سنگین بدبینی، نقدهای غیرمنصفانه و سیاه‌نمایی بر برخی رسانه‌ها حاکم است.  به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی در نشست شورای قضایی استان بوشهر افزود: یکی از ایرادها و آسیب‌های جدی در شرایط کنونی جامعه این است که کمبودها، مشکلات و ضعف‌ها بیش از اقدامات و فعالیت‌های مثبت برجسته می‌شوند. وی برخی انتقادهای غیرمنصفانه، مغرضانه و شایعه‌پردازی‌ها از سوی رسانه‌های جمعی به‌ویژه در طول بیش از یک‌سال فعالیت دولت یازدهم را یادآور شد و افزود: معضل اساسی و آفت جدی این است که امروزه مشکلات کمبودها و ضعف‌ها بیشتر در چشم رسانه‌ها نمایان است. پورمحمدی اظهار کرد: این درحالی است که بیش از ده‌ها اقدام برجسته و کارهای ارزشمند در کنار این ضعف‌ها چندان جلوه‌ای ندارند.

لاریجانی یک مصوبه دولت را مغایر قانون اعلام کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری یک مصوبه دولت را مغایر قانون اعلام کرد. به گزارش فارس، در بخشی از متن نامه علی لاریجانی به رئیس‌جمهوری آمده است: بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود. مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی در ماده (77) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب 1354 ـ «متوسط مزد یا حقوق بیمه‌شده ظرف آخرین 2‌سال پرداخت حق بیمه» اعلام شده است از این رو، بند (2) مصوبه مبنی بر مبنا قراردادن «آخرین دستمزد» از حیث تغییر مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی  مغایر قانون است.

 


تعداد بازدید :  329