شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
احتمال راهپیمایی علیه مطهری پس از نماز جمعه تهران
علی مطهری درباره وقایع روز یکشنبه بیانیه صادر کرد

شهروند| ادامه واکنش‌ها به نطق جنجالی علی مطهری در روز یکشنبه به بیرون از مجلس و فضای سیاسی کشور نیز درز کرده است در همین رابطه برخی از رسانه‌ها از احتمال راهپیمایی نمازگزاران تهرانی پس از نماز جمعه تهران خبر داده‌اند.
علی مطهری اما روز گذشته در صحن علنی مجلس و در تذکری آیین‌نامه‌ای با خطاب قرار دادن علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی طبق قانون اساسی دو دقیقه از نطق روز یکشنبه من باقی ماند و براساس قانون باید در نطق‌های دیگر این دو دقیقه اضافه لحاظ گردد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درادامه گفت:  دو دقیقه از نطق من از رادیو پخش نشد بنابراین این حق برای من محفوظ است که انشاءلله در روزهای آینده نطقی ۷ دقیقه‌ای منظور شود یا در اولین فرصت نطق‌های میان‌دستور انجام شود که دیگر چنین روشی تکرار نشود.
مطهری همچنین در بیانیه‌ای که بعد از ظهر روز گذشته برای رسانه‌ها ارسال کرده است به تشریح وقایع روز یکشنبه مجلس پرداخته و نوشته است: «به محض ورود به این مسأله (حصر)، همزمان از یک طرف حدود پانزده تا بیست نفر از نمایندگان در فاصله یک تا دو متری تریبون شروع به سر و صدا کردند تا صدای من به گوش کسی نرسد و از طرف دیگر رئیس وقت جلسه متاسفانه به جای آن‌که این افراد را دعوت به سکوت و نشستن در جای خود بنمایند نطق بنده را قطع و شروع به پاسخ دادن کردند، کاری که تاکنون در مجلس سابقه نداشته است که در میان یک نطق میان دستور، رئیس جلسه شروع به پاسخگویی کند.»
در عین حال خبرگزاری ایلنا از برخی تلاش‌ها برای برگزاری راهپیمایی علیه این نماینده مجلس پس از نماز جمعه خبر داده و نوشته است: برخی گروه‌های سیاسی درصدد طراحی راهپیمایی پس از اقامه نمازجمعه این هفته در مخالفت با مطهری هستند، مضاف بر این‌که عده‌ای به دنبال بحث اخراج مطهری از نهاد قانون‌گذاری هستند.
 ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا نیز در یادداشتی که در سایت سایت الف متعلق به احمد توکلی نوشته است پرسیده است: آیا واقعا کار به جایی رسیده است که یک نماینده مجلس در وقت قانونی خود نمی‌تواند در مورد آنچه ضروری می‌داند، اظهارنظر نماید؟ آیا سعه صدر نمایندگان محترم به قدری ضیق شده که یک نماینده مردم اجازه ندارد در یک کشور آزاد، به بیان نظرات خود بپردازد؟ کامران باقری لنکرانی عضو جبهه پایداری نیز در یادداشتی که در سایت رجانیوز نوشته آورده است: برخی به خیال بر سر زبان افتادن و کسب رأی در انتخابات پیش رو، قصه برادر حاتم طایی را تکرار می‌کنند و البته برخی دیگر نیز در چارچوب نقشه اصلی نظام استکباری برای گسست اجتماعی در ایران اسلامی و آغاز دوری جدید از شکاف اجتماعی بسان پیاده نظام در تلاشند. مهم نیست که شما که باشید، همین که فرق بین اهل بغی را با منتقد ندانید هم خود راه را گم می‌کنید و هم دیگران را دچار ابهام می‌سازید.
همزمان عوض حیدرپور عضو هیأت نظارت بر نمایندگان نیز درباره خبر شکایت 50 نماینده مجلس از علی مطهری به ایسنا گفته است:  هم نمایندگان مخالف آقای مطهری و هم خود ایشان حق طرح شکایت را در هیأت نظارت دارند و اگر شکایتی صورت گیرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. او در عین حال تأکید کرده که تاکنون شکایتی از آقای مطهری به این هیأت ارایه نشده است.

 


تعداد بازدید :  290