شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
عضو جبهه پیروان:
حضور ناطق در همایش اصلاح‌طلبان پیامد منفی دارد

اولین همایش بزرگ اصلاح‌طلبان پس از انتخابات دور یازدهم ریاست‌جمهوری پنجشنبه آتی برگزار می‌شود. همایشی که آیت‌الله ناطق‌نوری قرار است میهمان آن باشد. اگرچه ناطق هنوز درباره حضور و یا عدم حضورش در این همایش صحبتی نکرده است اما برخی اصولگرایان بر این باورند که او هرگز در این همایش حضور پیدا نخواهد کرد. ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا بر این باور است که ناطق‌نوری ازجمله اصولگرایانی است که با هوشیاری به این دعوت پاسخ منفی می‌دهد چراکه نمی‌خواهد وارد بازی اصلاح‌طلبان شود. ادامه گفت‌وگوی رئوفیان با «شهروند» را در پی می‌خوانید.
آقای رئوفیان تحلیل شما از دعوت اصلاح‌طلبان از آقای ناطق در اولین همایش‌شان، چیست و نفس این دعوت را چطور ارزیابی می‌کنید؟
البته سیاست دوگانه اصلاح‌طلبان یک پدیده جدیدی نیست. ما در گذشته هم شاهد جمع‌های مشابهی بودیم که درواقع نشان از یک حرکت تاکتیکی است. حمایت اصلاح‌طلبان از آقای عسگراولادی به خاطر برخی مواضعش یا حمایت از آقای روحانی که به نوعی حمایت از عضو جامعه روحانیت مبارز با این بهانه که او اصلاح‌طلب است انجام دادند. بنابراین این اقدام آنها تازگی ندارد. الان هم با تصور به این‌که ناطق‌نوری یک چهره معتدلی است اما منتسب به جناح اصولگراست با این اقدام درصدد تبیین سیاست اعتدالی و رویکرد اعتدال‌گرایانه هستند.
این اقدام را اقدام ناپسندی می‌دانید؟
خیر. زیرا از ناحیه اصلاح‌طلبان معتدل چنین رویکردی را شاهد هستیم. امیدواریم که این رویکرد اعتدال‌گرایانه با هدف مقدسی همراه باشد.
گفتید که این دعوت یک تاکتیک است. فکر می‌کنید اصلاح‌طلب‌ها چه تاکتیکی را دنبال می‌کنند؟
تاکتیک اصلاح‌طلبان پیش گرفتن سیاست دوگانه است. آنها می‌خواهند به تعبیری با میانداری، دل برخی را به دست آورند و فضای انتخاباتی را بین معتدلان به نفع خودشان تمام کنند. اگر ناطق این دعوت را بپذیرد اثرات منفی زیادی را در پی خواهد داشت.
به نظر شما می‌پذیرد؟
خیر. چراکه آنچه مسلم است این‌که نسبت به این دعوت ناطق نوری پاسخ مثبت نخواهد داد ولی اصلاح‌طلبان با این حرکت این هدف را نشانه گرفتند که ما از افراط و تفریط پرهیز می‌کنیم و به یک روش اعتدالی اعتقاد داریم و عمل می‌کنیم. ما هم امیدواریم این‌گونه باشد و فقط برای بهره‌برداری سیاسی در جهت تأمین نیازهای انتخاباتی نباشد البته مواضع ناطق هم موجب شد که اصلاح‌طلبان چنین برداشتی داشته باشند که بعد از سکوت ناطق، عدم تمایلش به عرصه فعالیت‌های سیاسی و این‌که برخی اصولگرایان نسبت به مواضع ناطق رویکرد مثبتی ندارند، دست پیش بگیرند.
یعنی شما فکر می‌کنید که این دعوت به خاطر بهره‌برداری سیاسی برای انتخابات آتی مجلس است؟
اصلاح‌طلبان موقعیت قابل قبولی ندارند. وجود دو دبیرکل و دو سخنگو نمی‌تواند نشان از وحدت رویه داشته باشد. از این رو با توجه به این به هم‌ریختگی در این جبهه چنین اقداماتی را برای تحکیم برنامه‌هایشان انجام می‌دهند که به نظر من نتیجه‌ای نخواهد داشت.
اگر اصولگرایان بخواهند چنین همایشی برگزار کنند از آقای ناطق دعوت می‌کنند و به نظر شما ایشان می‌پذیرد؟
قطعا دعوت می‌کنند. چون ما او را اصولگرا می‌دانیم. آقای ناطق هم چرا شرکت نکند؟ در همایش  همفکرانش شرکت خواهد کرد.


تعداد بازدید :  165