شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
آیا از داشتن عقده رنج می‌برید؟

پدرام ابراهیمی/طنزنویس
[email protected]

داشتم خبرها را شخم می‌زدم که یکدفعه خبری متعلق به 10، بیست روز قبل آمد رو و اینجانب با خواندن آن پس از ابراز مراتب تعجب و انگشت به دهانی خود، ایده‌ای به سرم زد که مطمئناً اگر مولتی میلیاردرم نکند، میلیاردرم خواهم کرد. خبر این بود که مؤسسه‌ای در ژاپن تور دو روزه عروسی تک نفره برگزار می‌کند تا همشیره‌هایی که بنا به هر دلیلی موفق به ازدواج نشده اند
(یا بنا به هر دلیلی در دام ازدواج گرفتار نشده‌اند) حس عروس بودن را تا جایی که می‌شود تجربه کنند. همه چیز هم – جز داماد - فراهم است. از لباس و تور و تاج و دسته گل و باغ و آتلیه و عکاس و خواهرشوهر و کالسکه و آدمِ حرف در بیار و... البته ناظران شرق آسیا معتقدند این موسسه نتوانسته آن‌طور که سردمداران کره‌شمالی حس عروس بودن را به مردمشان منتقل می‌کنند در این امر موفق باشد ولی خب سعی خودش را کرده که همین هم جای تقدیر دارد. بنابراین من نیز می‌خواهم چنین موسساتی دایر نمایم:
    
تور   ریاست‌جمهوری
این تور برای افرادی که از دوران بلوغ تا سنین کهنسالی هر دوره در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندید شده و همیشه رقابت‌شان با آرای باطله به دور دوم می‌کشد بسیار مناسب است.
شرح امکانات تور: 1) حرکت با ماشین سان‌روف‌دار به همراه افراد دونده به دنبال ماشین. 2) مصاحبه‌طور تلویزیونی و ارایه آمار به محضر ملت مثلاً شریف. 3) برگزاری جلسه پرسش و پاسخ‌طور در مثلاً دانشگاه و سخنرانی در حضور دانشجونمایان برای گفتن «نگذاشتند کار کنیم.»
    
تور   مجمع عمومی
برای عزیزانی که دوست دارند به نیویورک رفته و در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده و از قلب دشمن آن را مورد هدف قرار دهند. توجه داشته باشید که هزینه تور خانوادگی جداگانه محاسبه می‌شود. این را دیگر نمی‌توانیم ایلیاتی برگزار کنیم، به صندوق ذخیره ملی هم وصل نیستیم.
شرح امکانات تور: 1) خرید از گران‌ترین پاساژهای پایتخت که یعنی مثلاً نیویورک است. 2) برقراری سخنرانی در شیفت نیمه‌شب سالن برج میلاد برای صندلی‌ها. 3) مصاحبه با یک پیرمرد زهوار در رفته لری کینگ‌طور.
    
تور   نمایندگی ملت
این تور برای دو قشر مناسب است. یک: کسانی که حتی از آوردن 10‌هزار رأی در حوزه انتخابیه خود عاجز بوده و آرزوی وکیل مجلس شدن به دلشان مانده و دو: کسانی که می‌خواهند برای ‌سال آینده کاندید شوند. دسته دوم می‌توانند از این تور به‌عنوان مانور برای آمادگی هرچه بیشتر استفاده نمایند.
شرح امکانات تور: 1) صندلی تختخواب‌شو ماساژوردار. 2) سخنرانی پشت تریبون ضربه‌گیردار. 3) پخش صدای رئیس که می‌گوید: «برای ایشون در عرصه‌های دیگه آرزوی موفقیت داریم.» 4) دارت با عکس پس زمینه علی مطهری.
    
تور روزنامه‌نگاری
این بخش درواقع بخش اقتصادی و ارزان خدمات ماست و مختص کسانی است که آواز دهل
روزنامه‌ نگاری را از دور شنیده و خیال می‌کنند چه خبر است.
شرح امکانات تور: 1) تعدادی از افراد مثلاً فامیل که هر 5 دقیقه یک‌بار شغل شمارا می‌پرسند و برای شما در بخش خدمات اداره و نگهبانی بیمارستان کار پیدا می‌کنند. 3) بازدید از سوپرمارکت‌ها، ‌هایپرمارکت‌ها، ‌های‌هایپر مال مارکت‌ها و سایر مواهب این دنیای فانی. 4) رد کردن چپ و راست هر چیزی که شما می‌نویسید (این بخش برای طبیعی شدن کار لازم است) 5) آپشن ویژه: عدم برخورداری از هرگونه بیمه و حمایت مادی و معنوی در برابر کلیه حوادث طبیعی و مشکوک.
    
تور  شهروند بودن
شرح امکانات تور: بلیت رفت و برگشت به کشور سوییس یا کانادا (به انتخاب مشتری) لازم به ذکر است هزینه‌های مربوط به درمان افسردگی پس از بازگشت به میهن با مشتری است و این موسسه تعهدی در قبال آن ندارد.  موسسه طلوع ابراهیمی با سی‌ویک‌سال سابقه در داشتن سابقه عقده شما، افتخار ماست.


تعداد بازدید :  234