شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خبرداد:
25‌هزار دستگیری در تهران طی 9 ماه

ساعت پیک جرایم در پایتخت از 16 تا 24 ا ست
شهروند| اوج وقوع جرايم در پایتخت از ساعت 16 تا 24 است و موضوعات شایعی چون نزاع، سرقت، تصادفات، اختلافات ملکی و خانوادگی ازجمله مواردی است که در راس پرونده‌های پلیس قرار دارد.
سرهنگ محسن خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت دیروز با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت:  25‌هزار نفر به اتهام جرايم مختلف طی 9 ماهه امسال در سطح پایتخت دستگیر شده‌اند. این افراد عمدتا به دلیل همان جرايم شایع دستگیر شده‌اند.
 او با اشاره به این‌که روزانه  هزار واحد گشت انتظامی برای مبارزه با جرايم مشهود در سطح شهر تهران انجام می‌شود، گفت:  
در ساعت پیک جرايم در پایتخت تعداد تماس‌ها با مرکز فوریت‌های 110 بیشترین حد خود را دارد.
خانچرلی درباره ساعات کاری کلانتری‌ها نیز اظهار کرد: ساعت کاری کلانتری‌ها هیچ فرقی میان شب و روز ندارد البته ممکن است در برخی ساعات همان‌طور که گفتم تعداد ماموریت‌ها بیشتر یا کمتر شود اما فعالیت کلانتری‌ها تابع زمانی نیست.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره نیروهای گشتزنی و تعداد آنها گفت: روزانه 600 واحد گشتی در تهران گشت می‌زنند. علاوه بر آن رؤسای کلانتری‌ها، گشت‌های اطلاعاتی و... نیز حضور دارند. همچنین مدت زمان حضور ماموران 110 در محل حادثه را به متوسط 6 دقیقه رسانده‌ایم و این درحالی است که میانگین استاندارد 15 دقیقه است.اما با توجه به این‌که ما از ناوگان موتوری در 110 استفاده کرده‌ایم، این زمان به 6 دقیقه رسیده است. خانچرلی در ادامه از رسیدگی به 500‌هزار پرونده در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت:  از این تعداد یکسری از پرونده‌ها به دوایر مددکاری و اجتماعی ما تحویل داده می‌شود که حدود 70 تا 75‌درصد آن منجر به سازش می‌شود.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که گفته می‌شود در برخی از مناطق جرم‌خیز مامور جرات حضور در منطقه را ندارد، تصریح کرد:  این‌ راکه ماموران ما جرات نمی‌کنند به جایی بروند   تکذیب می‌کنم. ما در بسیاری از مناطق طرح‌های روزانه داریم و محدوده‌های مختلف تهران بلوک‌بندی شده است که در هرکدام از این محلات یکسری جرايم رخ می‌دهد و در برخی جاها نیز جرايم بیشتر است بنابراین طبیعی است که در این بخش‌ها حضور پلیس پررنگ‌تر باشد.
سرهنگ خانچرلی گفت: بیشتر جرايم در کوهستان شامل استعمال مواد مخدر، درگیری و نزاع، ایجاد مزاحمت برای بانوان، تخلفات صنفی اماکن موجود و رعایت نشدن شئونات اسلامی و پوشش‌هاست. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ دراین‌باره که آیا آوردن آلات موسیقی به پارک‌ها و کوهستان‌ها جرم است؟ گفت: به صرف این‌که آلات جرم همراه کسی باشد برخورد نمی‌کنیم اما این‌که بخواهند استفاده کنند و آلودگی صوتی و مزاحمت برای مردم داشته باشند، قطعا برخورد می‌کنیم.

 


تعداد بازدید :  258