شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
لغو کنسرت‌ها و جلوگیری از حضور نوازنده زن همچنان ادامه دارد؛
خبرهای خوش زیر سایه ناهماهنگی‌ها

شهروند| پروژه لغو کنسرت‌ها با وجود تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان ادامه دارد. آخرین خبرها حاکی از آن است که کنسرت سیروان خسروی در شیراز هم برگزار نمی‌شود.
دومینوی لغو کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌های مختلف ایران درحالی همچنان ادامه دارد که همه این کنسرت‌ها مجوزهای لازم را از وزارت ارشاد، دفتر موسیقی و ارشاد استان موردنظر دریافت کرده‌اند. پس از آن‌که فرماندار شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری نسیم اعلام کرد به هیچ وجه اجازه برگزاری کنسرت گروه «لیان» را در این شهر نمی‌دهد، حالا نوبت لغو کنسرت سیروان خسروی در شیراز است.
مصطفی امیری فرماندار شیراز با بیان این مطلب که در هیچ شرایطی اجازه برگزاری برنامه‌هایی که امنیت و نظم عمومی شیراز را تهدید کند، نمی‌دهد، علت این نوع برخوردها را عدم تناسب شأن این کنسرت با شأن سومین حرم اهل‌بیت(ع) عنوان کرد.
موضوع دیگری که در این چند ماهه به یکی از موضوعات پر سر و صدا در کنسرت‌ها تبدیل شده جلوگیری از حضور نوازندگان زن در کنسرت‌های شهرستان‌هاست. این درحالی است که پیش از این حضور نوازندگان زن که براساس اعلام سخنگوی وزیر ارشاد و مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد بلامانع دانسته شده بود. از عدم موافقت با حضور نوازندگان زن اجرای گروه اردشیر کامکار در جشنواره موسیقی استاد شهناز در شهر اصفهان که بگذریم، کنسرت دوشنبه‌شب سالار عقیلی در شهر بجنورد با اتفاقی عجیب‌تر روبه‌رو شد. در این اجرا حریر شریعت‌زاده (نوازنده دف)، بعد از اجرای یک قطعه مجبور به ترک سن شد. محمدرضا کرمانی مدیربرنامه‌های سالار عقیلی با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده در اجرای دوشنبه شب به «شهروند» گفت: به پیشنهاد اداره کل ارشاد خراسان کنسرتی را در شاندیز برگزار کردیم. اما درنهایت شگفتی پس از اجرای قطعه اول، یکی از مسئولان از ما خواست تا خانم شریعت‌زاده دیگر روی سن نیایند. کرمانی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز‌های لازم برای کنسرت و صدور مجوز برای حضور تک‌تک اعضای گروه از اداره ارشاد خراسان افزود: مسئولان این اداره به ما قول این را داده بودند که برگزاری این کنسرت با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود. در هر حال این اتفاق افتاد. امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشم.
در چنین شرایطی ورود افراد غیرمسئول به میدان برگزاری کنسرت‌ها باعث شده تلاش‌های گسترده ارشاد نظیر آنچه ارجمند در اختتامیه جشنواره موسیقی «گروه نوازی فارس» عنوان کرد اصلا به چشم نیاید. ارجمند در آن مراسم اعلام کرد از ‌سال آینده مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی در باغ ارم، تخت جمشید و پاسارگاد داده می‌شود.


تعداد بازدید :  262