شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
بازار جهانی

آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک اینستاگرام
بسیاری از کاربران اینستاگرام را ترجیح می‌دهند بخش یا تعدادی از عکس‌های خود را به‌طور خصوصی ارسال کنند تا دیگر کاربران قادر به مشاهده آنها نباشند، اما شرکت کوارتز از آسیب‌پذیری مهمی خبر داده که به هر فردی امکان می‌دهد تا در شرایط خاصی به اطلاعات حساب‌های خصوصی دسترسی یابد. آسیب‌پذیری یادشده دسترسی به لینک عکس‌های خصوصی را در وب ممکن می‌کند. مشکل مذکور تنها زمانی رخ می‌دهد که کاربران از طریق سایت اینستگرام در وب به دنبال عکس‌های خصوصی بگردند. بنابراین دسترسی به این عکس‌ها از طریق برنامه‌های اندروید و‌ای او اس غیرممکن است. با نصب وصله به روزرسان امنیتی تنها دوستان و تعقیب‌کنندگان حساب کاربری هر فرد می‌توانند عکس‌های خصوصی او را مشاهده کنند.

خودروهای چاپی سه‌بعدی در نمایشگاه دیترویت
چاپگرهای سه‌بعدی که در ابتدا برای تهیه اشیای سه‌بعدی ساده به کار گرفته می‌شدند، امروزه تا بدان حد پیشرفت کرده‌اند که می‌توان با استفاده از آنها خودرو نیز تهیه کرد. شرکت Local Motors قصد دارد خودروهای تهیه‌شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی خود را امسال روانه بازار کند. این خودروها که Strati نام دارند دارای دو صندلی بوده و سرعت آنها به 11 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بنابراین تنها می‌توان از این خودروها برای گشتزنی در مسافت‌های کوتاه استفاده کرد. جنس بدنه و اجزای اصلی این خودرو از نوعی پلاستیک خاص است که به آن فیبر کربنی تزریق شده است. تهیه هر یک از این خودروها با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی 44 ساعت به طول می‌انجامد. خودروهای مذکور همراه با باتری برقی، موتور و سیستم تعلیق ساخت شرکت رنو عرضه می‌شوند.

عدم استقبال آمریکایی‌ها از پوشیدنی‌های هوشمند
این ابزار که یکی دو سالی است روانه بازارهای جهانی شده بیشتر برای بررسی میزان مصرف کالری، برنامه‌ریزی برای تمرینات ورزشی و کنترل علایم حیاتی بدن کاربرد دارند، اما بسیاری از افرادی که آنها را خریداری کرده‌اند بعد از یکی دو هفته استفاده ترجیح داده‌اند دیگر از این وسایل استفاده نکنند. کالاهایی از این دست و ازجمله FitBit و Jawbone تنها زمانی کارآیی خواهند داشت که به‌طور دائمی، به درستی و توسط افرادی که واقعاً به آنها نیاز دارند، مورد استفاده قرار بگیرند. بررسی‌هایی که در دانشگاه پنسیلوانیا در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد که تنها یک تا دو‌درصد از آمریکایی‌ها از پوشیدنی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. نیمی از خریداران این نوع کالاها را افراد زیر 35‌سال تشکیل می‌دهند و نزدیک به یک‌سوم این افراد سالانه بیش از 100‌هزار دلار درآمد دارند.


تعداد بازدید :  310