شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
پرسه در بازار

سیب به پایین ترین نرخ امسال رسید

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از فراوانی سیب در بازار خبر داد و گفت: به دلیل افزایش عرضه قیمت سیب به پایین ترین نرخ ممکن در سال جاری رسیده است و در حال حاضر کیلویی 1500 تا 3500 تومان  عرضه می شود. او همچنین بر ضرورت برخورد قانونی با وانت‌بارها یا دوره‌گردها تاکید کرد :‌ فروشندگان سیار  که اقدام به میوه‌فروشی در محله‌های مختلف می‌کنند  مشکلاتی برای میوه فروشان ایجاد کرده اند و سال‌ها شکایات و اعتراضاتی کردیم و شهرداری نیز اقداماتی برای برخورد با آنها انجام داد. وی افزود: این برخورد هر از گاهی انجام می‌شد ولی ظاهرا شهرداری حریف آنها نشد.

بازار پالتو در قبضه چینی ها  و ترک ها

به گفته فعالان بازار پوشاک، این بازار با وجود اجناس مناسب ایرانی  در قبضه ترک ها و
چینی ها  درآمده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد انواع پالتوی زنانه  چینی و ترک بین 300 تا 380‌هزار تومان عرضه می‌شود و در برخی از مغازه‌ها این قیمت به بیش از 600‌ هزار تومان هم می‌رسد. قیمت مانتو مجلسی زنانه با پارچه ترک و دوخت ایران از 250‌هزار تومان شروع می‌شود و به حدود 300‌هزار تومان می‌رسد. در این بین مانتو‌های مجلسی چینی به‌طور متوسط بین 180 تا 200‌هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین مانتو شلوار اداری قیمت‌های متفاوتی دارد و رنج قیمتی آن از 75 تا 300‌هزار تومان است.

کاهش 88 درصدی سرانه مصرف شیر

براساس گزارش مرکز آمار ایران، مصرف شیر در خانوارهای ایرانی در سال‎های 1386 تا 1391روندی کاهشی را طی کرده است. بنا بر این مطالعات در مناطق روستایی نیز همچون مناطق شهری، شاخص قیمت و هزینه شیر افزایش یافته، ولی روند کاهشی مصرف همانند مناطق شهری مشاهده نمی‌شود. مصرف سرانه شیر در مناطق شهری در ‌سال 1391 در حدود 66‌درصد مصرف سرانه شیر در‌ سال 1386 است. در همین دوران مقدار مصرف سرانه شیر در مناطق روستایی در ‌سال 1391 در حدود 88‌درصد مصرف سرانه شیر در‌ سال 1386 است.


تعداد بازدید :  324