شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
6 اپلیکیشن برای یادگیری 23 زبان خارجی
آموزش زبان خارجی روی تلفن همراه

گروه اقتصادی شهروند| اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مایلید با کمترین صرف زمان و هزینه ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرید، می‌توانید اپلیکیشن‌های موبایلی را امتحان کنید. در
«اپ استورها» یا فروشگاه برنامه‌های موبایل، بسته‌های متعددی برای آموزش زبان عرضه شده است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. با کمی جست‌وجو و مقایسه برنامه‌های مختلف می‌توانید مناسب‌ترین اپلیکیشن آموزشی را انتخاب و خریداری کنید. البته بین این اپلیکیشن‌ها، تعدادی گزینه رایگان هم وجود دارد که بد نیست امکانات و نحوه آموزش این گزینه‌ها را نیز آزمایش کنید. در این گزارش تعدادی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان، گزینش و معرفی شده‌اند. ضمن این‌که یک اپلیکیشن رایگان، یک اپلیکیشن آموزشی برای کودکان و یک دیکشنری قدرتمند و مرجع نیز در ادامه آورده شده است.
Merriam-Webster Unabridged
این دیکشنری 150 ساله جزو مستندترین و دقیق‌ترین فرهنگ واژه زبان انگلیسی است و از هر جهت مناسب کسانی است که زبان انگلیسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند و مایلند ریشه تاریخی هر واژه را بدانند. Merriam-Webster در حالت آفلاین نیز عمل می‌کند و علاوه‌بر این دارای امکان تلفظ صوتی واژه‌هاست. به جز این با اپلیکیشن Merriam-Webster می‌توانید بدون نیاز به تایپ کلمات و از طریق صوتی معادل فارسی یا انگلیسی کلمه موردنظر خود را پیدا کنید. توضیحات تصویری و مثال کاربرد کلمه در جملات روزمره از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است.
Learn English 6000 Words
این اپلیکیشن یکی از قدرتمندترین محیط‌های طراحی شده برای یادگیری زبان است. در این فضا 6‌هزار واژه پرکاربرد انگلیسی را به شیوه‌ای ساده و تصویری می‌آموزید.
 علاوه‌بر این مبتدیان قادرند با یک انتخاب ساده، توضیحات آموزشی و گرامر زبان انگلیسی را به زبان مادری یاد بگیرند. روش آموزش در این اپلیکیشن به این صورت است که کاربر پس از هر دوره یادگیری، از نظر مهارت‌های شنیداری، نوشتاری و مکالمه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با کسب حداقل‌ هزار امتیاز وارد مرحله بعدی آموزش می‌شود.  این اپلیکیشن به جز زبان انگلیسی زبان‌های روسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و لهستانی را نیز آموزش می‌دهد.
u Talk English
این اپلیکیشن به درد افرادی می‌خورد که زمان زیادی برای یادگیری ندارند. نحوه آموزش،
جمله محور است و افراد جملات پرکاربرد زبان انگلیسی را با دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی فرا خواهند گرفت. طراحان این اپلیکیشن تلاش کرده‌اند با فراهم کردن محیطی متفاوت عبارات را از طریق بازی و سرگرمی به زبان آموزان تعلیم دهند.
نکته جالب دیگر این اپلیکیشن این است که برای آغاز یادگیری نیازی به از صفر شروع ‌کردن نیست و سطح آموزش شما با یک آزمایش مشخص می‌شود. برنامه u Talk English حدود 275 جمله پرکاربرد انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد.
English Conversation
این اپلیکیشن محصول شرکت «لایتنینگ» است. شرکت معروفی که برای اولین بار فلش‌کارت‌های آموزش زبان انگلیسی را به بازار عرضه کرد. مهم‌ترین هدف طراحی English Conversation تقویت مکالمه افراد است. این اپلیکیشن بیشتر از 1700 جمله انگلیسی را در
40 دسته‌بندی مختلف قرار داده و شیوه آموزشی خود را به گونه‌ای ساده‌سازی کرده است که تنها با چند دقیقه زمان گذاشتن در روز بتوانید مهارت‌های مکالمه خود را تقویت کنید. در این روش همزمان با مشاهده عبارات انگلیسی تلفظ آن را به صورت شنیداری نیز در دسترس خواهید داشت. این اپلیکیشن به صورت رسمی برای دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده است.
Play & Learn Language
این اپلیکیشن جذاب آموزش زبان را می‌توانید به‌صورت رایگان تهیه کنید. در این برنامه شما با فلش کارت‌های سرگرم کننده‌ای روبه‌رو خواهید شد که یادگیری زبان را برایتان ساده‌تر می‌کند. ابزارهای آموزشی این اپلیکیشن شامل فلش‌کارت، آزمون واژه‌ها، بازی حافظه و پازل حروف است.
در این اپلیکیشن آزمون‌های متعددی از شما به عمل می‌آید و در صورت کسب امتیاز لازم وارد مراحل بعدی آموزش می‌شوید. آموزش زبان در این اپلیکیشن تنها به زبان انگلیسی محدود نمی‌شود و 23 زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند.
Kids ABC Phonics v1.4.3
این اپلیکیشن برای آموزش زبان به کودکان 2 تا 7‌سال طراحی شده است.
کودک از طریق مشاهده تصاویر جذاب و شنیدن عبارت، آموزش زبان انگلیسی را آغاز می‌کند. از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن طراحی بازی‌های مختلف برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

 


تعداد بازدید :  295