شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
مروری بر نظرات کاربران «شهروند» درباره گزارش‌های منتشر شده در هفته‌ای که گذشت
از پزشکان زیرمیزی‌بگیر تا مصرف آب

شهروند| صفحه مردم روزنامه شهروند، صفحه‌ای برای انتقال نظرات شما مخاطبان گرامی به همکاران تحریریه است. نظراتی که از طریق وب‌سایت روزنامه درباره گزارش‌های منتشر شده برای ما ارسال می‌شود را در این صفحه منتشر می‌کنیم. نسخه چاپی روزنامه روی آدرس shahrvand-newspaper.ir در دسترس مخاطبان است و از این طریق می‌توانید ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه کنید. صفحه «مردم» صفحه شماست. با ما به آدرس ایمیل [email protected] در ارتباط  باشید. این صفحه روز چهارشنبه هر هفته در روزنامه‌شهروند منتشر می‌شود. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی روزنامه، ما را از نظرات و انتقادات خود باخبر سازید. نظرات شما درقالب گزارش زیر در هر شماره منتشر خواهد شد. با ارسال نظرات خود همراه روزنامه ما باشید.
اقتصاد) آب؛ همچنان موضوع روز
صفحه اقتصاد روزنامه شهروند، گزارشی درباره مقایسه روش‌های کاهش مصرف آب در ایران را با جهان با تیتر «کنترل مصرف آب در ایران، نیازمند قوانین تازه» منتشر کرده. گزارشی که به رشد میزان مصرف آب خانگی می‌پردازد و در یکی از بخش‌های آن اعلام شده «طی ٢٥‌سال آتی بیش از ٨٠‌درصد رشد خواهد کرد». اما کاربران سایت روزنامه، نظرات مختلفی پیرامون آن دارند. مجید نوشته: من براي رفتن به محل كارم هر روز از جلوی بيمارستان امام‌خميني و وزارت ارشاد می‌گذرم و همين امروز صبح هم ديدم كه حياط‌هاي به اون بزرگي‌رو مي‌شورند و چندين‌بار هم به اون كارگرها گفتم كه چرا انقدر آب حروم مي‌كنيد و همشون ميگن كه اين آب چاهه و ربطي به آب شهري نداره البته چندين‌بار هم به صداوسيما انعكاس دادم ولي خبري نيست.
گروه اقتصادی شهروند همچنین در هفته گذشته به بررسی بودجه عمراني ٩٤ پرداخت که با تیتر «نفت ارزان مانع جديد طرح‌هاي عمراني» انتشار یافت. این گزارش به بررسی کاهش قیمت نفت بر بودجه عمرانی می‌پردازد. کاربری با شناسه «پیمانکار راه روستایی» نظرش را این‌گونه بیان کرده است: «مجلس باید در این شرایط که بیکاری بیداد می‌کنه به کمک دولت بیاد و از صندوق توسعه ملی کمک کنه. من خودم 4 ساله که بیکارم و نتونستم کار بگیرم و مطالبات پروژه‌ای‌رو که 3سال پیش در ‌سال 89 تموم کردیم در ‌سال 93 گرفتیم. اگر‌ سال 94 هم تخصیص‌ها محقق نشه، وارد پنجمین‌ سال بیکاری می‌شویم.»
جامعه)   واکنش
 به یک سانتی‌متر عبور از خط ایست
صفحه جامعه روزنامه شهروند خبری درباره هشدار معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با  تیتر «یک سانتی‌متر عبور از خط ایست برابر است با ثبت تخلف» منتشر کرده است. نظری که از سوی کاربری بر سایت روزنامه درباره این خبر ارسال شده از این قرار است: «خیلی خوبه که مراعات عابران پیاده را بکنند ولی شرایط را برای این نوع رانندگی فراهم کنید نه فقط جریمه کنید باید اول به مردم آموزش بدهید ولی اگر قصد گرفتن پول دارید تکلیف مشخص است». همچنین گزارش دیگری با تیتر «پنج پزشک زیرمیزی بگیر از طبابت محروم شدند» در صفحه این گروه، اعلام معاون نظارت سازمان نظام پزشکی درباره رسیدگی به تخلفات حوزه تعرفه‌های پزشکی و به‌طور ویژه «زیرمیزی» از طریق سامانه 1690 را پوشش داده است. در این‌باره کاربری با نام «وکیلی» از تجربه شخصی خود گفته است: «اینجانب از دندانپزشکی در اهواز به 1690 شکایت کردم و با داشتن مدرک که بیش از دوبرابر تعرفه پرداخت کرده‌ام، شکایتم را سریعا پذیرفتند و پیگیری کردند ولی بعد از یک‌ماه اعلام کردند، فعلا شکایت علیه دندانپزشکان را پیگیری نمی‌نمایند. (آیا سامانه 1690 مانند خیلی طرح‌ها به‌زودی به فراموشی سپرده خواهد شد؟)»
کاربر دیگری با شناسه ناشناس نوشته: «این کار خیلی خوبیه. به‌شرطی که کامل و همیشگی باشه. من پزشک عمومی را می‌شناسم که اولا اصلا در دانشگاه قبول نشده و با سفارش و نامه در دانشگاه ثبت‌نام کرده و بعد از اتمام درسش حالا مطب پوست داره و در یکی از خیابان‌های تهران مشغول طبابت است، آیا با این دسته از پزشکان نباید برخورد کرد؟»
حوادث) فداکاری معلم مشکین‌شهری
صفحه حادثه روزنامه شهروند براساس خبرتندبادی با سرعت ١٠٠کیلومتر در استان اردبیل، تیتر «نجات ٦ دانش‌آموز مشکین‌‌شهری با فداکاری یک معلم» را برای گزارش خود انتخاب کرده است که در آن از به خطر افتادن جان 2 مرد که یکی از آنها معلم و دیگری از اهالی آن منطقه بوده برای نجات جان 6دانش‌آموز، خبر داده شده. کاربری با خواندن این خبر بر سایت روزنامه نوشته: «آفرین بر این معلم، باید وزیر از او تقدیر کند».


تعداد بازدید :  229