شماره ۴۷۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
همه نگاه ‌ها به یک« نطق»

نطق میان دستور علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس و حواشی ایجاد شده پس از آن‌که در صفحات سیاسی شماره روز دوشنبه «شهروند» نیز پوشش کامل خبری داده شد، یکی از مهم‌ترین مسائل مورد بحث در فضای مجازی است که موافقان و مخالفان پیرامون آن به اظهارنظر پرداخته‌اند. بخشی از نظرات مردم که در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با گرایش‌های مختلف سیاسی منتشر شده،  قابل تامل است.
سایت بهار نیوز
مسعود: مطهری صراحت و شجاعت نماینده بودن رو داره، اهل چاپلوسی نیست و ثابت کرده که طرف حق رو می‌گیره حتا اگر براش هزینه سنگین داشته باشه. این‌که من یا شما با برخی تفکرات ایشان مخالفیم اشکالی نداره، مهم اینه که همه بتونن حرفشون رو بزنن. این نظر مطهری هم هست. اگر آزادی بیان باشه، مشکلات مربوط به حوزه مسائل فرهنگی نیز قابل حل‌وفصل است.
رضا: فضای مجلس باید فضایی صمیمی و گفت‌وگو محور و فضای منطق و استدلال باشد نه جای داد و بیداد و هرج و مرج و برخورد فیزیکی. این قبیل حرکات را افراط، زننده و دور از شأن نمایندگان می‌دانم. بهتر بود اجازه می‌دادند آقای مطهری نطقش تمام می‌شد و بعد اگر لازم می‌دانستند، جواب ایشان را منطقی و مستدل می‌دادند و این به اسلام و مدنیت و فرهنگ نزدیک‌تر است.
سایت فرارو
ایرانی: این حق طبیعی نمایندگان مردم است که نطق مخالف یا موافق نمایند هیچ نماینده‌ای حق ندارد جلوی صحبت‌های نمایندگان دیگر را بگیرد. چه خوشش بیاید چه خوشش نیاید
هاشم: نظر علی مطهری یک نظر بر مبنای قانون است و به‌عنوان نماینده حق دارد آن را در تریبون مجلس بیان کند. اما عده‌ای همیشه خود را فراتر از قانون می‌دانند و وقتی در مقابل استدلال قوی کم می‌آورند دست به هوچی‌گری می‌زنند و متاسفانه تا حالا هوچی‌گرها موفق بوده‌اند.
سایت الف
  2599973 :من پیشنهاد می‌کنم مردم نمایندگانی که امروز جلو سخنرانی مطهری را با بی‌قانونی گرفتند شناسایی کنند تا در زمان رأی‌گیری به آنها رأی ندهند چون بی‌توجه به قانون هستند. اگر قانون درست اجرا شود آنها جایی در این وادی نخواهند داشت.
ایرانی پیرو ولایت: چرا تحمل شنیدن نقد در جامعه از بین رفته است؟ چرا فقط عادت کرده‌ایم متکلم وحده باشیم و تفکراتمان را به دیگران دیکته کنیم؟ تا کی این کلمه {مصلحت} را که به عقیده بنده بسیار کلمه خطرناکی شده است برای پوشش تک روی‌هایمان به کار می‌بریم؟ آقایان اسلام دین رأفت است. دین تعامل و اکمال است. اسلام دین پرخاش و سروصدا به موقع شنیدن نقد نیست. مسلمان باشید لطفا».
خبرگزاری فارس
میلاد: پيشنهاد مي‌شود آقاي علي مطهري هرچه زودتر نام‌خانوادگي خود را عوض كنند. چون كلمه مطهر تنها زيبنده نام علامه شهيد استاد بزرگوار مطهري است نه حاميان فتنه.
امیر:  آقاي علي مطهري مي‌خواهد خود را مطرح کند. ايشان به ديد ابزاري به اين نوع حرکت‌ها نگاه مي‌کند. ايشان بايد دور بعد هم نماينده بماند. نيست همه آراي خاموش يا مغرض به نام ايشان به صندوق ريخته شد. اين است که بايد حفظ شود. فرداي قيامت هم جواب خدا و خون شهدا و زحمات امام و شهيد بزرگوار مطهري و همه آنها را که خون دل خوردند تا انقلاب به اين درجه از اقتدار رسيد، هم لابد ما بايد بدهيم که در مقابل امثال ايشان مسامحه مي کنيم!
سایت جهان نیوز
نمی‌دونم چرا این‌قدر دلش برای موسوی و کروبی می‌سوزه؟ یکی نیست بهش بگه برو به فکر سفره مردم باش. تمام حضورش در مجلس و هم و غمش کروبی و موسویه.
مجتبی: ‌ای پسر نوح واقعا این ره که تو میروی به ترکستان  است.


تعداد بازدید :  280