شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
اجرای حکم مردی که در انتظار بخشش بود
امیدی که نا امید شد

شهروند| پرونده متهم محکوم به اعدامی که در تماس با روزنامه «شهروند» درخواست کمک کرده بود با اجرای حکم قصاص وی در روز یکشنبه 21 دی‌ماه برای همیشه بسته شد. ابراهیم آذرماه‌ سال 89 در جریان یک درگیری خانوادگی برادر همسرش را به قتل رساند. او در همان زمان دستگیر شد و پس از چندین جلسه دادگاه به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد. از همان روزهای ابتدایی خانواده ابراهیم و ریش‌سفیدان شهر مرودشت برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول پا درمیانی کردند اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.
این ماجرا همچنان ادامه داشت تا این‌که پس از گذشت چند‌ سال دیوانعالی کشور حکم قصاص ابراهیم را تأیید کرد و او در هفته اول آذرماه پای چوبه دار قرار گرفت اما درست در لحظات آخر خانواده مقتول دست از اجرای حکم کشیدند و برای بخشش او حدود 400‌میلیون تومان درخواست کردند. این تنها امیدی بود که ابراهیم و خانواده‌اش برای گرفتن رضایت از اولیای‌دم به دست آوردند. 4روز مدت زمانی بود که خانواده ابراهیم وقت داشتند تا تمام پول موردنظر را فراهم کنند اما با این‌که خانه و زندگی‌شان را فروختند تنها 150‌میلیون تومان پول فراهم شد. با این حال هنوز امیدوار بودند.
«موسوی» رئیس شورای حل‌اختلاف زندان فارس، در این‌باره گفت: «چندین‌بار با خانواده مقتول صحبت کردیم اما آنها در ازای گرفتن تمام پول حاضر به رضایت بودند. متاسفانه این مبلغ در زمان موردنظر فراهم نشد و قرار شد ابراهیم ظهر روز دوشنبه 21دی‌ماه پای چوبه دار قرار بگیرد.»
وی درباره روز اجرای حکم گفت: «در روز اجرای حکم نیز خانواده قاتل و هم متهم از خانواده اولیای دم خواهش کردند تا به آنها مهلت بدهند، خودم شاهد التماس‌هایشان بودم اما آخرین تلاش‌ها هم هیچ فایده‌ای نداشت و سرانجام ابراهیم با این‌که تا لحظه آخر به بخشش امید داشت پای چوبه دار رفت و حکم اجرا شد.»


تعداد بازدید :  201