شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
جنایت خونین در بوستان طاهرخانی به‌خاطر گل

شهروند|   قاتل فراری بوستان طاهرخانی شهرک غرب قبل از خروج از مرزهای شمالی استان گیلان دستگیر شد. شامگاه 27 آبان‌ماه یک نزاع دسته‌جمعی در بوستان طاهرخانی به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد. با حضور مأموران در بوستان طاهرخانی و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد در درگیری میان دو گروه از جوانان دو نفر به نام‌های «اشکان» 24 ساله و «محمدحسین» 18 ساله به علت اصابت ضربات چاقو مجروح شدند. همزمان با حضور اورژانس در محل درگیری و انتقال دو مجروح به بیمارستان، سه نفر از دوستان اشکان و محمدحسین در زمان درگیری حضور داشتند که جهت انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شدند. 2  مجروح حادثه به بیمارستان منتقل شدند. اقدامات درمانی انجام شد اما اشکان به علت اصابت ضربه چاقو به قسمت حیاتی قفسه سینه جان باخت و محمدحسین نیز به اصابت چاقو به ناحیه گردن، تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.با خبر مرگ اشکان به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی، پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل و به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
دوستان اشکان که در زمان درگیری در داخل بوستان طاهرخانی حضور داشتند، پس از انتقال به اداره دهم آگاهی به تیم تحقیق گفتند: «شب حادثه دو جوان از یک دستگاه خودرو پراید پیاده شدند و ادعا کردند که به دنبال خرید موادمخدر از نوع گل (GOL) هستند؛ اشکان نیز نشانی مردی به نام داریوش را به‌عنوان فروشنده مواد به آنها داد. می‌گفت داریوش در بوستان دیگری (کمی بالاتر از بوستان طاهرخانی) اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کند؛ آنها نیز پس از گرفتن مشخصات داریوش و اطمینان از حضور وی در داخل بوستان، سوار ماشین شدند و با چند جوان دیگر که در داخل ماشین نشسته بودند از محل دور شدند.»
دوستان عرشیا در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفتند:  «حدود نیم ساعت از رفتن سرنشینان خودرو پراید نگذشته بود که آنها به بوستان برگشتند. سراغ جوانی به نام اشکان را به‌عنوان فروشنده Gol گرفتند. زمانی که متوجه شدند اشکان همان شخصی است که آنها را به سراغ داریوش فرستاده، بسیار عصبانی شدند. درگیری شروع شد؛ به قصد کمک به اشکان ما نیز با آنها درگیر شدیم که با بالاگرفتن درگیری، دیگر سرنشینان پراید نیز وارد درگیری شدند که ناگهان متوجه شدیم اشکان و محمدحسین چاقو خوردند؛ سرنشینان پراید به سرعت از محل فرار کرده و ما نیز توسط پلیس دستگیر شدیم». با این سرنخ، داریوش دستگیر شد. داریوش که تا زمان دستگیری از قتل اشکان خبر نداشت، پس از اطلاع از این موضوع در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: « آن شب در داخل پارک بودم که اشکان با من تماس گرفت و عنوان کرد که چند نفر به دنبال خرید مواد هستند و به این بهانه نشانی پارک و مشخصات مرا به آنها داد؛ پس از دقایقی چند جوان به بهانه خرید Gol به من مراجعه کرده اما اقدام به گرفتن پول‌ها و گوشی تلفن همراهم کردند؛ در همین زمان موفق به شناسایی یکی از آنها به نام «شایان» شدم که همین موضوع زمینه دوستی ما با یکدیگر شد و آنها نیز پول‌ها و گوشی تلفن همراهم را بازپس دادند. من قصد داشتم کار اشکان را تلافی کنم به همین خاطر ادعا کردم که فروشنده Gol شخصی به نام اشکان در همان بوستان طاهرخانی است؛ آنها نیز پس از گرفتن مشخصات اشکان، از پارک خارج شدند و پس از آن هیچ خبری از درگیری داخل بوستان طاهرخانی و مرگ اشکان نداشتم». شایان در منطقه تهرانسر دستگیر شد؛ او در بازجویی‌ها ادعا کرد که ضارب اصلی یکی از دوستانش به نام «اسماعیل» 24 ساله است.
با شناسایی «اسماعیل» به‌عنوان عامل اصلی جنایت، کارآگاهان متوجه شدند وی به منطقه‌ای مرزی در استان گیلان متواری شده است. کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به استان گیلان اعزام و با انجام اقدامات دقیق پلیسی موفق به دستگیری متهم شدند.


تعداد بازدید :  178