شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

کنگره بین‌المللی بادی کانتورینگ در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود
شهروند| کنگره بین‌المللی بادی کانتورینگ از اول بهمن به مدت 3 روز در سالن دکتر غرضی بیمارستان میلاد تهران و روز سوم شامل جراحی زنده در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا برگزار می‌شود.
بهزاد خوروش عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و دبیر علمی کنگره بادی کانتورینگ با اعلام این خبر گفت: «بادی کانتورینگ به معنی فرم دادن به بدن، سینه و شکم و پهلو و اندام تحتانی توسط روش‌های مختلف اعم از لیپوساکشن و جراحی است که عمدتا ناهمواری بدن بر اثر عدم تحرک یا روش‌های غلط غذایی به وجود می‌آید که با کمک این تکنیک‌ها به افراد کمک می‌شود تا فرم بهتری پیدا کنند».
این عضو انجمن جراحان پلاستیک بین‌الملل در ادامه افزود: در این کنگره که با هدف ارتقای علمی که با ارایه اطلاعات و تکنیک‌های جدید از طریق ویدئو کنفرانس مقالات و جراحی زنده برگزار می‌شود و اساتید برجسته‌ای از فرانسه، آمریکا، کانادا، ایتالیا و... حضور دارند که به تبادل اطلاعات خواهند پرداخت. خوروش عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا با اشاره به اینکه جراحان پلاستیک ایران از لحاظ به روز بودن اطلاعات و تجربیات علمی در سطح بسیار خوب بین‌المللی قرار دارند، افزود: برگزاری این کنگره‌ها نقش بسیار مهمی در ارتقای هرچه بیشتر دانش علمی و تجربیات پزشکان دارد که عوارض این جراحی‌ها را هم بسیار کاهش می‌دهد.

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد
کشف انبار پارچه در شهر سوخته
فارس| معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در کاوش‌های صورت گرفته در محوطه باستانی شهرسوخته، باستان‌شناسان به انبار پارچه دسترسی پیدا کردند.
محمدرضا سندگل ادامه داد: در کاوش‌های صورت گرفته در قسمتی از مجموعه معماری در شهر سوخته برای نخستین‌بار باستان‎شناسان به انبار پارچه شهرسوخته دسترسی پیدا کردند.
او گفت: بزرگترین قطعه پارچه به دست آمده در شهر سوخته به طول 60 سانتی‌متر و عرض 40 سانتی‌متر است که در سه طیف مختلف از رنگ قهوه‌ای است. معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به حساسیت این پارچه از متخصصان مرمت پارچه در کشور درخواست کرده‌ایم که در شهرسوخته مستقر و این پارچه را مورد حفاظت و مرمت قرار دهند.

امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی دوشنبه 22 دی را آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری اعلام کرد.
پورکاظمی دراین‌باره گفت: ثبت‌نام چهل‌ودومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته‌های پزشکی بالینی تا روز دوشنبه 22 دی‌ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http: //www.sanjeshp.ir ادامه دارد. او ادامه داد: براساس آمار ثبت‌نام سال‌های قبل در این آزمون پیش‌بینی می‌شود بیش از 16‌هزار نفر برای شرکت در آزمون دستیاری ثبت‌نام کنند. رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاریخ برگزاری آزمون دستیاری را 10 اردیبهشت ماه‌سال 94 بیان کرد و گفت:  کارت داوطلبان هفتم الی نهم اردیبهشت از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی توزیع می‌شود. به گفته وی، روش نمره دهی در چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی همانند روال گذشته است. دکتر پورکاظمی همچنین گفت: ‌ کلید سوالات آزمون نیز ظهر روز شنبه 12اردیبهشت‌ماه منتشر می‌شود.

مدیر مسئول «مهرنامه» مجرم شناخته شد
مدیرمسئول نشریه «مهرنامه» روز یکشنبه 21دی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و مجرم شناخته شد.
دادگاه رسیدگی به پرونده مدیرمسئول «مهرنامه» در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی و با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات برگزار شد. هیأت منصفه مطبوعات در این دادگاه، مدیرمسئول «مهرنامه» را مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.
پرونده مدیرمسئول «مهرنامه» به اتهام نقل مطالب از گروه‌های منحرف و مخالف منتهی به تبلیغ آنها تشکیل شده بود.

 


تعداد بازدید :  285