شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران:
معضل آبیاری مزارع با آب فاضلاب همچنان باقی است

فارس| مدیرکل محیط‌زیست استان تهران گفت: هنور مشکل آبیاری مزارع سبزیجات جنوب استان تهران با استفاده از آب فاضلاب به‌طور کامل مرتفع نشده است.
محمد‌هادی حیدرزاده با اشاره به این‌که هنوز مشکل آبیاری مزارع سبزیجات جنوب استان تهران با استفاده از آب فاضلاب حل نشده است، ادامه داد: این مشکل از گذشته وجود داشته و اکنون نیز به‌طور کامل مرتفع
 نشده است.
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران  در ادامه گفت به منظور رفع این معضل لوله‌کشی آب در این مناطق درحال انجام است. وی با اعلام این‌که مهم‌ترین مشکل شهر تهران فاضلاب محسوب می‌شود، ادامه داد: کانال‌هایی که در کلانشهر تهران وجود دارد بارور فاضلاب شده‌اند و باید شبکه فاضلاب کامل شود.
حیدرزاده یادآور شد: تا زمانی که این کانال‌های فاضلاب به سمت جنوب شرق تهران هدایت شود این معضل همچنان باقی خواهد ماند. وی گفت: قرار است خروجی تصفیه‌خانه جنوبی استان تهران به کشاورزان معوض داده شود تا آنها مجبور شوند کمتر از آب فاضلاب برای آبیاری مزارع سبزیجات   استفاده کنند.
او با اعلام این‌که سازمان جهاد استان تهران مکلف است در راستای حل این معضل گام بردارد، گفت: البته محیط‌زیست استان تهران در این کارگروه حضور دارد.
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران ادامه داد: در راستای جلوگیری از آبیاری مزارع سبزیجات جنوب استان تهران با آب فاضلاب، محیط‌زیست استان تهران 60 واحد قالیشویی را که فاضلاب آنها وارد کانال‌های آبیاری مزارع می‌شد پلمب کرد.

 


تعداد بازدید :  302