شماره ۲۱۶۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
پایان درگیری‌های مرگبار بین 3 طایفه در هرمزگان

نزاع هفتاد ساله میان سه طایفه بزرگ زنگیک، مقدم‌زاده و طاهرزهی در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد با میانجیگری دستگاه قضائی پایان یافت.
در نتیجه اختلافات و درگیری‌های میان این طوایف ۱۲ نفر کشته شدند و پنج مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست که سرانجام در مراسمی با حضور مسئولان قضائی استان، اعضای شورای تأمین، معتمدین محلی و عموم مردم در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.
پس از ارجاع پرونده نزاع سه طایفه به شورای حل اختلاف استان هرمزگان، به منظور ایجاد مصالحه، اعضای شورای حل اختلاف، ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد وارد عمل شده و پس از برگزاری چندین جلسه و ارایه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، مسئولان قضائی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان محلی با میانجیگری بین سران طوایف صلح و سازش برقرار کردند. طرفین در این جلسه هم‌قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش‌آمده را از بین ببرند. شهرستان‌های بشاگرد و سیریک رتبه‌های اول و دوم استانی در تحقق صلح و سازش را به خود اختصاص داده‌اند. بیش از ۹۰درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان‌ها منتهی به سازش شده است که نشان دهنده تلاش ریش‌سفیدان، بزرگان طوایف، علما و معتمدین محلی این مناطق در اصلاح ذات‌البین و فرهنگ غنی مردم این منطقه است.


تعداد بازدید :  364