شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
آب و هوا


... جو پایدار در آسمان کشور
بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی امروز جوی پایدار بر آسمان کشور حاکم خواهد بود. همچنین در نوار شمالی شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود. امروز خلیج فارس به علت وزش باد شدید، مواج است. از روز سه شنبه با نفوذ جریانات ضعیف شمالی شاهد بارش‌های پراکنده در سواحل غربی دریای خزر خواهیم بود و روز چهارشنبه جوی آرام بر آسمان کشور حاکم می‌شود.
هوای تهران امروز کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد است. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۸ و ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز سه شنبه هوای تهران کمی ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی است. بیشترین دمای این روز ۱۰ درجه و کمترین آن 3 درجه سانتی گراد است.
طی روز گذشته شاخص کیفیت هوای شهر تهران براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت، با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در شرایط سالم قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون به ترتیب با ۳۸ و ۲۵ عدد کاهش نسبت به روزهای گذشته، بر روی عدد ۷۱ قرار داشته و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۶۲ به ۴۵ کاهش یافته است. ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱) با ۱۰۶، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) با ۱۰۳ و سوهانک (منطقه ۱) با ۸۸ به ترتیب آلوده‌ترین مناطق استان تهران در ۴۸ ساعت گذشته بودند. ایستگاه‌های پونک (منطقه ۵) با ۴۲، شهرداری منطقه ۱۵ با ۴۴ و شهرداری منطقه ۱۹ با ۴۹ نیز به ترتیب سالم‌ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با کمینه دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  271