شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
امشب، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال‌جهان
به امید چشم باز فیفا

شهروند| آرای افشا شده مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی عضو فیفا به برتری رونالدو در مراسم امروز انتخاب بهترین‌های ‌سال فوتبال دنیا در ‌سال 2014 شهادت می‌دهد. دوربین‌ها، لبخندها و چشمک‌های ناگهانی او را می‌پسندند و در این بین بازار کرکری طرفداران کریس و مسی، این 2 ابرستاره فوتبال داغ داغ است اما فرشته نگهبان آلمان در برزیل می‌تواند این معادلات را تغییر بدهد و برای اولین‌بار از زمان انتخاب بهترین بازیکن جهان و دومین‌بار از زمان اعطای جوایز فردی سالانه فوتبال، فریاد حقانیت یک دروازه‌بان را به گوش فیفا برساند. نویر، دروازه‌بان آلمانی‌ها برخلاف مسی، سراسر‌ سال خوب بود و برخلاف رونالدو، جام‌جهانی پرفروغی داشت اما اگر فیفا و مربیان، هر آنچه دیده بیند را یاد کنند، آن وقت به احتمال زیاد رونالدو برای دومین‌بار متوالی و سومین‌بار در مجموع، حاضران سالن «کنجرهاوس» سوییس را از جا بلند می‌کند.
مقایسه مسی و رونالدو
 در فصل 2015-2014
رونالدو تا این‌جای فصل جاری، 28 بازی، 33 گل و 13 پاس گل داشته و مسی در 24 بازی، 24 گل و 11 پاس گل رقم زده است. در لالیگا، رونالدو 26گله، 11گل و 2پاس گل بیشتر از مسی با 7پاس گل داشته اما ستاره آرژانتینی در لیگ قهرمانان آمار بهتری دارد؛ 8 گل در مقایسه با 5 گل رونالدو. هر 2نفر در این چارچوب 6بازی و 2پاس گل داشته‌اند.
آمار نویر
نویر در 17بازی این فصل، 13کلین‌شیت (بسته نگه داشتن دروازه) داشته و میانگین 24صدم گل‌خورده در هر بازی را به ثبت رسانده است. او در هر بازی 1.59 دفع توپ داشته و 88‌درصد خروج‌ها و 89‌درصد شیرجه‌هایش درست و موثر بوده است. شاید گستردگی آیتم‌های مربوط به‌ هافبک‌ها و مهاجمان نسبت به آمارهایی که برای یک دروازه‌بان ثبت می‌شود، اثبات حقانیت نویر را سخت جلوه دهد اما اگر فیفا به گذشته خود برگردد و ملاک را تورنمنت‌های مهم قرار دهد، مرد دستکش طلایی به استحقاق خود می‌رسد.
سایر جوایز
در بخش زنان، مارتای برزیلی، نادین کیسلر آلمانی و ابی وانباخ آمریکایی کاندیدای عنوان زن ‌سال جهان هستند. در بخش مربیان تیم‌های مردان، لو، سیمئونه و آنچلوتی کاندیدا شده‌اند و در بخش مربیان تیم‌های زنان، مارن مینرت و رالف کلرمن آلمانی با نورینو ساساکی ژاپنی رقابت می‌کنند. زیباترین گل‌ سال (جایزه پوشکاش) از بین گل فن‌پرسی به اسپانیا، رودریگس به اروگوئه و روچه اهل جمهوری ایرلند به وکسفورد انتخاب می‌شود و علاوه بر این جوایز از تیم منتخب‌ سال و برنده جوایز بیشترین پیشرفت، بازی جوانمردانه و جایزه ویژه ریاست رونمایی می‌شود.


تعداد بازدید :  234