شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
حاشیه‌نگاری «شهروند» از دیدار ایران- بحرین
روز پرچم، روز پیراهن و روز پیروزی

بابک همراهی- ملبورن| وقتی با برخی دوستان قرار رفتن به ورزشگاه را گذاشتیم، هرگز گمان نمی‌کردیم هزاران ایرانی حاضر در استرالیا از ملبورن و شهرهای دیگر راهی آمی پارک شوند تا بازی ایران و بحرین را تماشا کنند اما زمانی که به خیابان منتهی به ورزشگاه رسیدیم، اوضاع کاملا متفاوت بود. جمعیت کثیری از ایرانی‌ها با پیراهن‌های جدید تیم‌ملی منقش به طرح یوزپلنگی که برخلاف جام‌جهانی کاملا واضح روی آن دیده می‌شد خود را به ورزشگاه رساندند و در میان این جمعیت پرتعداد اندک افرادی بودند که با پرچم بحرین، تیم کشورشان(استان سابق ایران) را تشویق می‌کردند. بساط شادی دو ساعت مانده به ورزشگاه داغ شد؛ هموطنان ایرانی با طبل و اقسام موسیقی مقابل در اصلی ورزشگاه شادی می‌کردند و ساعتی قبل از شروع مسابقه جشن پیروزی گرفته بودند. به جرأت می‌توان گفت از 17‌هزار و 712 هوادار حاضر در استادیوم بیش از 15‌هزار نفر ایرانی یا طرفدار ایران بودند.
پرچم و شعار
در فضای کاملا ایرانی ورزشگاه آمی پارک، یکبار دیگر خاطرات ورزشگاه آزادی در دوران کودکی برای همه ما زنده شد. پرچم‌ها و شعارهایی که در ورزشگاه‌های ایران عرف است. جمعیت یکصدا فریاد می‌زد: «یاعلی مدد، بچه‌ها متشکریم و...» دو پرچم بزرگ ایران که فقط دوخت دست خیاط‌های ایرانی نبود در دوطرف ورزشگاه نصب شد اما چیزی که بدجوری چشم را نوازش می‌داد؛ پرچم بزرگ خلیج فارس بود.
پیراهن شانس برتن کی‌روش
کارلوس کی‌روش بار دیگر پیراهنی را برتن کرد که خاطرات خوبی با آن دارد. همان پیراهنی که جلوی آرژانتین و نیجریه در جام‌جهانی به تن داشت و زیر آن گردنبند طلایش به چشم می‌آمد. کی‌روش چند ماه قبل در مصاحبه‌ای هم گفته بود این پیراهن برایش شانس می‌آورد. شاید تا پایان جام ملت‌ها نیز او از این لباس استفاده کند.
انتقام
مردم ایران به واسطه رقص بحرینی‌ها در منامه در‌سال 2001 با پرچم عربستان هنوز از این تیم نفرت دارند. دیروز اما بار دیگر از سرخ‌های بحرینی انتقام گرفتیم و پایان مسابقه دور افتخار با پرچم‌های سرخ و سفید و سبز ایران بدجوری به دل ایرانی‌های حاضر در ملبورن نشست. در پایان بازی نیز وهاجی سفیر ایران در استرالیا و علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال به رختکن رفتند و به بازیکنان خسته‌نباشید گفتند.


تعداد بازدید :  234