شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر دادگستری:  مشکل اصلی شناسایی اموال زنجانی در خارج کشور است
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، با اشاره به آخرین وضع پرونده بابک زنجانی خاطرنشان كرد: پیشرفت‌های خوبی در شناسایی اموال صورت گرفته اما مشكل عمده ما در بحث شناسایی اموال خارج از كشور بابک زنجانی است. به گزارش ایلنا، پورمحمدی، درخصوص اخبار منتشر شده درباره فیلتر كردن 3 نرم‌افزار لاین، واتس‌آپ و تانگو اظهار داشت: مباحثی در کمیته بررسی و تعیین مصادیق مجرمانه مطرح شده اما هنوز تصمیمی برای فیلترینگ گرفته نشده است اما باید دانست كه مباحث اخلاقی برای ما حایز اهمیت است. وی با اشاره به لایحه جامع وکالت ابراز داشت:   لایحه دولت به مجلس فرستاده شده است اما باید نظرات قوه قضائیه هم اعمال شود. وزیر دادگستری درخصوص طرح تشکیلات جدید وزارت دادگستری بیان داشت: این طرح  تصویب شده است، و ما درحال آماده کردن طرح تفصیلی آن هستیم و قصد داریم تا پایان‌ سال‌جاری چارت این تشكیلات را در وزارتخانه اجرایی كنیم. وی در پایان درخصوص طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری كه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تحت بررسی است گفت:   به دنبال افزایش اختیارات نیستیم چراكه باید جایگاه وزارت دادگستری شفاف شود و این‌که مشخص شود چه تکلیفی برعهده وزارت دادگستری است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری:  رئیس مجلس به دنبال تشکیل حزب رهروان نیست
محمد‌رضا باهنر، درباره تشکیل یک حزب دیگر در جریان اصولگرایی به نام حزب یا جبهه «رهروان» اظهار کرد: برخی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت علاقه‌مند هستند که حزبی را ایجاد کنند. به گزارش فارس، وی افزود:  برخی از رسانه‌ها مطرح کردند که حزب یا جبهه رهروان متعلق به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است اما بنده شخصاً با آقای لاریجانی صحبت کردم و آقای لاریجانی گفتند که من در حزب رهروان حضور ندارم و دنبال تشکیل این حزب نیستم.  دبیرکل جبهه خط امام و رهبری در پاسخ به این پرسش مبنی بر این‌که اعضای فراکسیون رهروان ولایت می‌گویند که حامی حزب‌شان رئیس فعلی مجلس است گفت: آقای لاریجانی گفتند که من از هر حزب و جبهه‌ای که معتدل باشد حمایت می‌کنم. چندی است که تشکیل حزب توسط برخی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس که ریاست آن را کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برعهده دارد قوت گرفته به گونه‌ای که کاظم جلالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از تنظیم و تدوین اساسنامه حزب در آینده نزدیک خبر داده بود. نعیمی سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت نیز چندی پیش گفته بود که هنوز بر سر حزب یا جبهه بودن «رهروان» به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و امکان دارد تشکل سیاسی در قالب جبهه بروز و نمود پیدا کند.

بررسی لایحه بودجه 94 در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان
عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه بودجه‌سال 1394 کل کشور و همچنین اصلاحات قانون کار در جلسه صبح امروز (یکشنبه) شورای مرکزی این فراکسیون خبر داد. به گزارش ایرنا، حسین سبحانی نیا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  در جلسه امروز نمایندگان درباره لایحه بودجه‌سال آینده و همچنین نسبت نفت با بودجه، پیشنهادهایی ارایه کردند. وی با بیان این‌که دراین جلسه اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت درباره قیمت نفت به جمع بندی مشخصی نرسیدند، گفت: ازجمله پیشنهادهایی که در این جلسه مطرح شد واریز درآمدهای نفت به حساب ذخیره ارزی بود تادولت بتواند مبلغ 70هزار‌میلیارد تومانی را که از درآمدهای نفتی در بودجه 94 کل کشور دیده است از این صندوق برداشت کند. نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود:   واریز درآمدهای حاصل از فروش نفت به حساب ذخیره ارزی و استقراض دولت از آن از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

وزیر اطلاعات:  اساس پیشرفت‌های علمی امروز در سایه رهبری بنا نهاده شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) شهرستان پیشوا اظهار داشت: اساس پیشرفت‌های علمی امروز جهان، با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و در سایه رهبری و هدایت ایشان بنا نهاده شده است. به گزارش فارس، وی افزود:   دانشمندان منصف اروپایی به این واقعیت اذعان کرده‌اند که اگر امروز آنان از تمدن، صنعت، رشد علمی و دانش برخوردارند، آن را مدیون پیامبر اسلام(ص) هستند چون اگر پیامبر اسلام (ص)نیامده بود وضع ایران، عربستان و روم به هم نمی‌خورد و سفره علم و دانش در جهان پهن نمی‌شد. علوی با اشاره به این‌که بقاع متبرکه در ایران اسلامی طلایه‌دار حفظ فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) هستند، اضافه کرد: امامزادگان با نثار جان خود و با فداکاری‌های فراوان در جهت اعتلای اسلام عزیز از هیچ کوششی
دریغ نکردند.


تعداد بازدید :  306