شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر خارجه قبرس
خشونت و وحشی‌گری علیه هر ملتی با هر نژاد، ملیت و مذهبی محکوم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار «ایوانیس کاسولیدیس» وزیر امور خارجه قبرس، روابط دو کشور را تاریخی و نشأت گرفته از دو تمدن بزرگ ایران و یونان دانست.
به گزارش ایسنا، روحانی در ادامه به شرایط و تحولات منطقه اشاره کرد و گفت:  شرایط امروز خاورمیانه و حتی حوزه مدیترانه، نیازمند آن است که همکاری‌های بیشتری با یکدیگر به‌ویژه در زمینه مقابله با افراطی‌گری، تروریسم و خشونت داشته باشیم.
رئیس‌جمهوری با تأکید بر این‌که به اعتقاد ما خشونت و وحشی‌گری در هر سرزمینی، علیه هر ملتی با هر نژاد، ملیت و مذهبی باشد، محکوم است، اظهارداشت:  برای ما به همان نسبت که کشتار مردم عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان و سوریه محکوم است، اگر تروری در پاریس، لندن، برلین و یا واشنگتن هم انجام شود، محکوم است. رئیس‌جمهوری اضافه کرد:  باید با تقویت همکاری‌های خود در زمینه مبارزه با خشونت و افراط‌گری، اجازه ندهیم در منطقه خاورمیانه و اطراف دریای مدیترانه، خشونت و افراطی‌گری گسترش یابد و باید جلوی آنها، گرفته شود. دکتر روحانی در ادامه افزایش‌ همکاری‌ دو کشور در زمینه توریسم و موضوعات فرهنگی و علمی را مورد تأکید قرار داد و گفت:  ایران و قبرس ظرفیت‌های بسیار خوبی از لحاظ فرهنگی دارند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد از لحاظ علمی و دانشگاهی و نیز فراهم کردن، شناخت دو ملت از تمدن یکدیگر، همکاری‌های لازم را انجام دهد و می‌توانیم به‌ویژه در زمینه توریسم ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر برقرار کنیم. ایوانیس کاسولیدیس وزیر امور خارجه قبرس نیز در این دیدار با بیان این‌که دولت و ملت قبرس احساس نزدیکی و علاقه‌مندی بیشتری با ایران دارند، گفت:  امروز یک فرصت بزرگی نصیب ما شده که همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف بیش از پیش گسترش دهیم و با همکاری همه جانبه، راه‌هایی برای رهایی از افراط‌گرایی و خشونت که هیچ مرزی نمی‌شناسد و همه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، پیدا کنیم.


تعداد بازدید :  244