شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
عدد خبر

100 میلیارد دلار کاهش درآمد ارزی ایران با تحریم
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم‌های 3‌سال اخیر مانع صادرات یک‌هزار‌میلیون بشکه نفت خام و کاهش 100‌میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران شد. او ادامه داد: اگر کاهش قیمت‌ها تا 3‌سال آینده ادامه داشته باشد، 100‌میلیارد دلار دیگر از درآمد نفتی ایران کاهش خواهد یافت زیرا تحریم نفت صادرات را به یک‌میلیون بشکه کاهش داد و حالا تحریم قیمتی هم بدان اضافه شده که درآمدهای ما را کاهش می‌دهد.

160 کامیون صادراتی در مرز افغانستان متوقف ماندند
محمدعلی خاشی، مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که صادرات مشتقات نفتی به افغانستان به دلیل نداشتن استانداردهای لازم این کالا از سوی افغانستان متوقف شده است، خبر داد: از اول دی‌ماه صادرات مشتقات نفتی به کشور افغانستان متوقف شده و افغان‌ها شرایط استاندارد جدیدی برای ورود این مشتقات به‌خصوص نفت و بنزین و گازويیل معرفی کردند که طبق بخشنامه آنها بنزین با اکتان 92 به بالا و گازويیل یورو 4 و 5 (ال 62)‌ به بالا می‌خواهند که در حال حاضر به این علت 160 کامیون سوختی متوقف شده و منتظریم با رایزنی‌ها مشکل حل شود.

50 درصد کاهش واردات برنج در 9ماهه 93
مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت با اشاره به واردات یک‌میلیون و ۱۵۵‌هزار تن برنج وارداتی در‌ سال گذشته گفت: این رقم در طی ۹ماهه سال‌جاری ۹۱۱‌هزار تن بوده که کاهش حدود ۵۰‌درصدی را در زمینه واردات برنج نشان می‌دهد. او افزود: سرانه مصرف برنج هر نفر ایرانی در‌ سال حدود 41 کیلو عنوان شده است.

 


تعداد بازدید :  255