شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

عربستان، ظرف 2 ماه سفارتش را در عراق بازگشایی می‌کند
معاون نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که عربستان ظرف دو ماه آتی سفارت خود را در عراق بازگشایی می‌کند. به گزارش ایسنا، بهاء الأعرجی، معاون نخست‌وزیر عراق با هیاتی از عربستان درخصوص تمهیدات بازگشایی سفارتخانه عربستان در بغداد بحث و گفت‌وگو کرد. الأعرجی در گفت‌وگویی خبری خاطرنشان کرد:  عربستان ظرف 2 ماه آتی سفارتخانه خود را در عراق بازگشایی می‌کند و افتتاح این سفارتخانه به قطع رابطه‌ای که از دوره صدام و پس از اشغالگری‌های آمریکا ادامه یافته است پایان خواهد داد. وی افزود: دست‌هایی پشت‌ پرده در تلاش بود تا روابط میان ریاض و بغداد را در دوره اخیر دچار تنش‌ کند و من باتمام احترامی که برای سایرکشورها قائل هستم باید بگویم که سفارت عربستان زمانی که بازگشایی شود همچون سایر سفارتخانه‌ها نخواهد بود که این مسأله به دلیل جایگاه عربی و اسلامی «گسترده» عربستان است.

9کشته و 37 زخمی در دو انفجار تروریستی طرابلس لبنان
در دو انفجار در منطقه «جبل محسن» طرابلس در شمال لبنان شماری کشته و زخمی شدند. پس از این انفجارها ارتش لبنان حصار امنیتی در اطراف مکان انفجار در منطقه جبل محسن در شمال این کشور ایجاد کرده است. خبرگزاری دولتی لبنان گزارش کرده است که در پی انفجارها، ماموران امنیتی حوالی محل حمله را محاصره کرده‌اند و تا ساعت هفت صبح روز بعد مقررات منع آمدوشد در منطقه اعمال خواهد شد. براساس گزارش العالم، بر اثر این دو انفجار در قهوه‌خانه‌ای در جبل محسن در شهر طرابلس 9 نفر کشته و چندین تن زخمی شدند. منابع لبنانی از رسیدن شمار قربانیان دو انفجار در منطقه جبل محسن در شمال لبنان به 9 کشته و 37 زخمی خبر دادند. خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داد، ابتدا انفجاری در یک کافه در منطقه علوی‌نشین جبل‌محسن رخ داد و بعد از جمع شدن مردم، حمله انتحاری انجام شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات امنیتی گزارش کرده است که حمله نخست با نارنجک انجام شده و بعد یک بمب‌گذار انتحاری خود را منفجر کرده است.

دیوید کامرون برای مذاکره با اوباما به آمریکا می‌رود
کاخ سفید اعلام کرد:  نخست‌وزیر انگلیس قرار است برای مذاکره با باراک اوباما سفر دو روزه‌ای به آمریکا داشته باشد. به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد: دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس قرار است 15 و 16 ژانویه در آمریکا حضور داشته باشد و با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مورد مهم‌ترین تحولات بین‌المللی مذاکره کند. کاخ‌سفید در ادامه عنوان کرد که این سفر نشان‌دهنده عمق و قدرت همکاری‌های دو‌جانبه میان دو کشور است. براساس گزارش‌ها، اوباما و دیوید کامرون در مورد مهم‌ترین تحولات جهانی ازجمله روند مقابله با گروه تروریستی داعش، رشد اقتصادی جهان، مقابله با تروریسم، امنیت سایبری و سیاست‌های روسیه در اوکراین مذاکره خواهند کرد.

حماس خبر دیدار عباس و مشعل در ترکیه را رد کرد
جنبش مقاومت اسلامی حماس اخبار مربوط به دیدار احتمالی خالد مشعل با محمود عباس در ترکیه را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، سامی ابو زهری، سخنگوی حماس خاطرنشان کرد که اخبار مربوط به دیدار روز دوشنبه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ترکیه صحت ندارد. مشعل هفته گذشته به ترکیه سفر کرد و با استقبال احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه مواجه شد. این درحالی است که یک مسئول تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد که به احتمال زیاد عباس و مشعل روز دوشنبه با هم دیدار می‌کنند. این مسئول فلسطینی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «الرساله» خاطرنشان کرد که عباس روز دوشنبه به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به این کشور سفر خواهد کرد.


تعداد بازدید :  208