شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
برگزاری اختتامیه جشنواره نقاشی صلح و دوستی

اختتامیه جشنواره نقاشی صلح و دوستی کودکان و نوجوانان همزمان با هفته وحدت با حضور دکتر قبادی‌دانا رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر و دکترحسین ساری رئیس شبکه پویا و همچنین جمعی از کودکان برگزیده جشنواره به همراه والدین‌شان برگزار شد.
 دکتر وحید قبادی‌دانا در این مراسم ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) خطاب به کودکان حاضر گفت: «از نقاشی‌هایی که برای هلال‌احمر ارسال کرده‌اید ممنون هستیم. بچه‌های دیگر از نقاشی‌های شما یاد گرفتند و متوجه شدند که هلال‌احمر چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و آنها هم برای ما نقاشی فرستاده‌اند.»
قبادی‌دانا ادامه داد: «همه شما بچه‌های هلال‌احمر هستید؛ کشورهای ضعیفی در دنیا وجود دارند که کودکان بسیاری در این کشورها از نعمت پدر و مادر و حتی معلم خوب محروم هستند. ما باید یاد بگیریم که به بچه‌های دیگر کمک کنیم تا خداوند و پیامبر او (ص) از ما راضی باشند.»
او با بیان این‌که کار با کودکان و همچنین جوانان بسیار مهم است؛ گفت: «به امید این‌که بتوانیم دنیایی داشته باشیم تا روزهای سفید بدون جنگ و بدون دروغ را سپری کنیم.»
سعیدبابایی، معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان‌ هلال‌احمر در ادامه مراسم آیین تجلیل از آثار برگزیده در جشنواره صلح‌ودوستی خطاب به کودکان گفت: «بچه‌های کانون‌های دانش‌آموزی، کمک‌کردن به دیگران و کارهای امدادی را یاد می‌گیرند. بچه‌های هلال‌احمری با این یادگیری‌ها توانسته‌اند با دست‌های کوچکشان کارهای بزرگی را انجام دهند. هدف از این جشنواره این است که یاد بگیریم جوان ما، کشور ما وقتی قشنگ‌تر هستند که همه در کنار هم باشند و به هم احترام بگذارند.»
لازم به ذکر است؛ در ادامه این مراسم از کتاب نقاشی که در آن آثار برگزیده ۱۰۰نفر از کودکان جشنواره صلح‌ودوستی منتشر شده، رونمایی شد.

 ارسال ۵۰‌هزار نقاشی از جشنواره صلح‌ودوستی به شبکه پویا
دکترساری مدیر شبکه پویای صداوسیمای جمهوری‌اسلامی ایران در ادامه ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم گفت: «۵۰هزار نقاشی در این مدت به شبکه پویا ارسال شده که امیدواریم تعداد چنین برنامه‌هایی افزایش یابد.»
او با بیان این‌که امیدواریم توفیق خدمتگزاری در این مسیر را داشته باشیم؛ افزود: «به نظر می‌رسد که این دست از برنامه‌ها باید ادامه پیدا کند و جشنواره‌هایی از این دست برپا شود تا خاطره خوبی به‌خصوص که همزمان با ولادت حضرت رسول(ص) است در ذهن کودکان بماند.»


تعداد بازدید :  270