شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
بازار جهانی

ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی
شرکت تلسا سازنده خودروهای برقی از برنامه خود برای تأسیس 16 ایستگاه شارژ این نوع خودروها در استرالیا در حدفاصل ملبورن تا بریسبین خبر داد. بدین‌منظور پانل‌های شارژ خورشیدی در بخش‌های خاصی از مسیر یاد شده ایجاد می‌شود. قرار است در هر یک از این ایستگاه‌ها 180 پانل از این دست راه‌اندازی شود. انتظار می‌رود ظرف 5 تا 10‌سال آینده شاهد همه‌گیر شدن خودروهای برقی در بسیاری از نقاط جهان باشیم و لذا طراحی ایستگاه‌های بین راهی برای شارژ کردن این خودروها ضرورت یافته است. در این میان یک نقطه‌ضعف اساسی زمان نسبتا بالای مورد نیاز برای شارژ شدن خودروهای برقی است. شارژ کردن خودروهای برقی به حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد.

مالکان آیفون در معرض افسردگی
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مالکان گوشی‌های آیفون در صورت دورماندن از گوشی خود در معرض افسردگی و اضطراب قرار می‌گیرند. این مسأله همچنین موجب کاهش احساس رفاه مادی، بدتر شدن عملکرد شناختی افراد و... می‌شود. تحقیق یادشده ثابت می‌کند حتی چند دقیقه دور ماندن از گوشی آیفون در میان این افراد تأثیر بدی روی مالکان آنها دارد. بررسی یادشده توسط اساتید دانشگاه میسوری آمریکا انجام شده است. نتایج بررسی یادشده در نشریه علمی Computer-Mediated Communication منتشر شده است.

گمانه‌زنی برای بازی‌های پرطرفدار 2015
با آغاز‌ سال 2015 شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی بر تلاش خود به منظور عرضه نسخه‌های جدیدی از تولیدات خود افزوده‌اند. ازجمله بازی‌هایی که گفته می‌شود عده زیادی منتظر عرضه آن هستند می‌توان به Batman: Arkham Knight اشاره کرد. این بازی با PlayStation 4، Xbox One، PC سازگار بوده و دوم ژوئن عرضه می‌شود. پیش از این 3نسخه از این بازی بتمن روانه بازار شده بود و نسخه همراه آن نیز به روز خواهد شد. دوستداران بازی بتلفیلد امسال در انتظار عرضه Battlefield Hardline برای PlayStation 3، PlayStation4  ، Xbox 360، Xbox One, PC در 17 مارس هستند. اضافه شدن بازی‌های تعاملی دزد و پلیس مانند دزدی از بانک و ماموریت‌های نجات گروگان هم در بازی یادشده پیش‌بینی شده است.

سرمایه‌گذاری 300‌میلیون دلاری برای تنوع نیروی کار
برایان کرانیچ مدیرعامل شرکت اینتل اعلام کرده است این شرکت به دنبال ایجاد تنوع در نیروی کار خود بر مبنای نیازهای روز است و بدین منظور 300‌میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هدف دیگر این کار توجه به تنوع استعدادهای موجود در آمریکا اعلام شده تا همه بر مبنای استعدادها و توانایی‌های خود به فرصت‌های شغلی دسترسی داشته باشند. اینتل امیدوار است تا ‌سال 2020 بتواند به این هدف دست یابد. یکی از انتقادات وارد به این شرکت و دیگر موسسات فناوری در آمریکا عدم استفاده از نیروهای خلاق سیاه پوست، لاتین، زن و آسیایی به تناسب توانایی‌ها و استعدادهای آنهاست و این شرکت امیدوار است بتواند بدین شکل مشکل یادشده را برطرف كند.


تعداد بازدید :  283