شماره ۴۷۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

شب «پروین بهمنی» با صحبت «محمدرضا درویشی» در مقام تجلیل از این هنرمند موسیقی نواحی، در سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برگزار می‌شود.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درحالی 9 روزِ باقیمانده تا زمان برگزاری را طی می‌کند که هنوز وضع استان‌های میزبان این دوره از جشنواره مشخص نیست.

واحد نظارت و ارزشيابی دفتر موسيقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای صحنه‌ای کنسرت بنیامین و شهرام شکوهی و گروه چاتار را در شهرستان‌ها صادركرد.

تندیس سیلیکونی امیرکبیر ساخته علیرضا خاقانی صبح روز 21 دی‌ماه در برج میلاد رونمایی شد و به این ترتیب امیرکبیر در کنار 13 تندیس دیگر از مشاهیر ایران در موزه مشاهیر برج میلاد قرار گرفت.

فيلم «لوياتان» كه موفقيت‌های متعددی را در‌ سال 2014 كسب كرد، توانست به‌عنوان بهترین فیلم خارجی زبان فستیوال پالم اسپرینگز انتخاب شود.


فیلم انیمیشن «ماهی سرخ‌شده» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی لیلا خلیل‌زاده به بخش مسابقه‌ کودک جشنواره بین‌المللی فیلم برلین راه یافت.

آیین رونمایی از کتاب «راز آشکارا» خاطرات نیم قرن فعالیت هنری میلاد کیایی نوازنده سنتور و آهنگساز، چهارشنبه 25 دی‌ماه با همکاری بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرا برگزار می‌شود.

هیأت انتخاب اولین دوره «جایزه ققنوس» با حضور پنج نفر از متخصصان سینما، موسیقی و رسانه فعالیت خود را آغاز کرد.

کتاب «تو لک‌لکی یا دارکوب» علی خدایی به‌عنوان کتاب برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه 2015 IBBY شناخته شد.

مستندی همزمان با بیست‌وپنجمین‌ سال ساخت فیلم«زندگی و دیگر هیچ» و بیستمین‌ سال ساخت فیلم «زیر درختان زیتون» ساخته شد. این مستند درباره شکل‌گیری این دو اثر و حواشی و اتفاقات پیرامون آنها، به کارگردانی حمیده شریف‌راد ساخته شده و هم‌اکنون در مرحله تدوین به سر می‌برد.

فرهاد آییش نیز به جمع بازیگران سریال «آخرین بازی» پیوست.

کتاب «شیار ۱۴۳» نوشته نرگس آبیار سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه، با همکاری انتشارات سوره مهر در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‎شود.

اجرای نمایش‌های «کالون و قیام کاستلیون»، «دو دلقک و نصفی» و «خانه وا ده» در تماشاخانه ایرانشهر تمدید شد.

رابرت دنیرو این روزها مشغول بازی در فیلم کمدی خانوادگی «پدر بزرگ بداخلاق» است.

بليت نمايش «مرگ فروشنده» به کارگرداني نادر برهاني‌مرند از 21 تا 23 دي‌ماه ‌سال‌جاري با تخفيف به فروش مي‌رسد.

گالري ساربان از جمعه 26 دي‌ماه 1393 ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي هنگامه صدري با عنوان «فانتزي‌هاي قرمز» است.


حمید لولایی در فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» مهدی مظلومی نقش یک روحانی را بازی می‌کند.

نمايش «بانو گشسب» پنجشنبه 25 دي‌ماه جاري در دو نوبت اجرا مي‌شود.

مونتاژ  اولیه «نهنگ عنبر» به پایان رسید. این فیلم به کارگردانی سامان مقدم که قرار بود برای جشنواره فیلم فجر آماده شود به دلیل حساسیت‌های سامان مقدم به جشنواره نرسید.

ارکستر بادي تهران به سرپرستي سينا ذکايي با همراهي ستاره موسيقي اصيل کشور آذربايجان عالم قاسيماف طي سه شب در تالار وحدت روي صحنه مي‌رود.


تعداد بازدید :  289