وقتی دمپایی سارق او را لو داد

پشت پرده دو سرقت جنجالی خودرو در پایتخت

سارقی با دمپایی و لباس خانگی و دو زورگیر خشن در پایتخت دستگیر شده‌اند. دزدانی که هر کدام به روش‌های مختلف دست به سرقت خودرو و لوازم آن زده‌اند. یکی از دزدان وقتی با دمپایی و لباس راحتی از خودرو همسایه‌اش سرقت می‌کرد، لو رفت. دو سارق دیگر نیز با کرایه تاکسی اینترنتی دست به سرقت زدند. این دو سارق 10 دقیقه بعد از سرقت‌شان از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.

نخستین پرونده سی‌ام مهرماه در پایتخت رخ داد. یک شاکی به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کرد. او از سرقت لوازم خودرویش خبر داد. شاکی درباره جزئیات ماجرای این سرقت به مأموران پلیس گفت: «خودرو را کنار خیابان پارک کرده بودم. وقتی می‌خواستم مثل هر روز سوار خودرو شوم، متوجه شدم که مدارک و مقداري ارز خارجی به ارزش تقریبی 20میلیون تومان از داخل خودرو سرقت شده است.»

یک مظنون

با اعلام این شکایت رسیدگی به موضوع در دستور کار تيم مبارزه با سرقت لوازم و محتويات داخل خودرو این پایگاه قرار گرفت. تيمی از کارآگاهان در نخستین گام از تجسس‌های خود عازم محل سرقت در خيابان نامجو شدند. در تحقیقات میدانی مشخص‌شد ساعت 04 و 07دقیقه بامداد بیست‌وهفتم مهرماه شخصی با لباس راحتی و دمپایی در محل به صورت پياده تردد داشته است. او در چند ثانيه کيف شاکی را از داخل خودرو به سرقت برد.

راز دمپایی و لباس راحتی

با توجه به اينکه سارق در تحقیقات میدانی با دمپايی و لباس راحتی و به صورت پياده مشاهده شده بود، ظن کارآگاهان را به بومی‌بودن سرقت برانگيخت. مأموران دریافتند که سارق در همان اطراف زندگی می‌کند، برای همین با لباس راحتی و دمپایی وارد خیابان شده است، بنابراین تعقيب و مراقبت انجام شد. مأموران پلیس تحقيقات غيرمحسوس و ميدانی را درباره فرضيه مورد نظر انجام دادند. در نهایت نیز همین فرضیه اثبات و هويت سارق و محل سکونت او شناسایی شد.
پس از دستور قضائی از داديار دادسرای ناحيه 15 تهران متهم به نام هادی در عملياتی غافلگيرانه در ساعات آغازين هفدهم آبان ماه در حوالی خيابان نامجو دستگير شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

اعتراف به سرقت از همسایه

هادی که چاره‌ای جز بيان حقيقت نداشت، به این سرقت اعتراف‌کرد. او در بازجویی‌ها درباره جزئیات این ماجرا گفت: «شب سرقت برای پرسه‌زنی از خانه خارج شدم. خودرو شاکی نظر من را جلب کرد. پس از باز کردن صندوق خودرو کيف شاکی را سرقت‌کردم. پس از تبديل دلارها به ریال آنها را خرج و مدارک را نيز در سطل زباله انداختم. شاکی همسایه من بود و تقریبا او را می‌شناختم، اما نمی‌خواستم از او سرقت کنم. همه چیز در یک لحظه رخ داد.»
سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف هادی به سرقت از شاکی پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرای مربوط ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.»

سارقان خودرو اینترنتی

دومین پرونده نیز مربوط به دو سارق خودرو اینترنتی بود. سارقانی که بلافاصله پس از سرقت خودرو شناسایی و دستگیر شدند. این ماجرا به ساعت 20 نوزدهم آبان ماه برمی‌گردد. آن روز مأموران گشت انتظامی کلانتری 117 جوادیه در حال گشت‌زنی در محدوده کلانتری بودند. راننده اینترنتی یک خودرو سواری پژو405 زرد رنگ به آنان مراجعه و راز یک سرقت را فاش کرد. او در این‌باره به مأموران پلیس گفت: «من راننده خودرو اینترنتی هستم. به درخواست شهروندی به نشانی مبدأ حاضر شدم. او تقاضای خودرویی از مقصد یوسف‌آباد به جوادیه کرده بود. پس از سوار کردن دو جوان به مقصد جوادیه حرکت کردم.»

زورگیری از راننده

شاکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «پس از طی مسافتی و رسیدن به اواخر مسیر، دو جوان با تهدید چاقو و قمه، موبایل و خودرو مرا زورگیری کردند و پس از پیاده‌کردن من در این نقطه به سرعت از محل گریختند.»
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. با توجه به اینکه مأموران کلانتری جوادیه بلافاصله پس از سرقت خودرو در جریان سرقت خودرو قرار گرفتند و در محل حاضر بودند، طرح مهار و دستگیری سارقان اجرا شد. آنها مشخصات خودرو را به همه گشت‌های انتظامی سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری اعلام کردند.

بازداشت 10 دقیقه بعد از سرقت

با گذشت 10 دقیقه از وقوع سرقت، مأموران کلانتری جوادیه موفق شدند خودرو سرقتی را در محدوده باغ آذری شناسایی‌کنند. آنها در یک عملیات پلیسی آن را متوقف و هر دو سارق جوان را دستگیر کردند.
در بررسی‌های بیشتر از دو متهم گوشی سرقتی، تجهیزات نظامی قلابی، یک قبضه سلاح سرد و اقلام مورد نیاز برای سرقت کشف‌شد. هر دو متهم نیز به همراه خودرو مسروقه برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری جوادیه انتقال یافتند.
سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری با اعلام این خبر، با بیان اینکه هر دو سارق در کلانتری پس از مواجهه حضوری با شاکی به جرم ارتکابی اعتراف کردند، گفت: «تحقیقات پلیسی در این‌باره آغاز شده است. مأموران در حال بررسی جرم‌های بیشتر این دو تبهکار هستند، همچنین متهمان با دستور قضائی در اختیار کلانتری جوادیه قرار دارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.