دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین عامل ابتلا در حال حاضر!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از توزیع تست‌های سریع از امروز خبر داد

رئیسی با بیان اینکه ۷۹میلیون نفر جمعیت در شهرهای مختلف کشور در وضعیت‌های هشدار 1، 2 و 3 کرونا به سر می‌برند، ابراز امیدواری کرد که پس از گذشت چهار، پنج هفته از محدودیت‌های جدید کرونا، شاهد کاهش مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

شهروندآنلاین:  علیرضا رئیسی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونا از امروز گفت: «محدودیت‌هایی از امروز برای ۱۶۰شهر در وضعیت قرمز و ۲۰۸شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰شهر با وضعیت زرد شروع شده است.» به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، جمعیتی که مشمول این طرح می‌شوند، به این ترتیب است که در شهرهای قرمز بالغ بر ۵۳میلیون نفر را شامل می‌شود.

او ادامه داد: «در مجموع حدود ۷۹میلیون نفر جمعیت در وضعیت‌های هشدار 1، 2 و 3 هستند؛ یعنی شهرهای قرمز، نارنجی و زرد. امیدوارم با رعایت مردم و همکاری دستگاه‌ها بتوانیم شاهد کاهش ورودی بیمار به بیمارستان‌ها، کاهش ابتلا و نهایتا بعد از چهار، پنج هفته شاهد کاهش مرگ‌ومیرها شویم.»

امروزه تحقیقات علمی نشان داده است که ۱۰درصد مبتلایان می‌توانند باعث ۸۰درصد ابتلا در سطح جامعه شوند و مهم‌ترین عامل ابتلا اکنون همین دورهمی‌های خانوادگی است.

دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین عامل ابتلا در حال حاضر

رئیسی تأکید کرد: «امروزه تحقیقات علمی نشان داده است که ۱۰درصد مبتلایان می‌توانند باعث ۸۰درصد ابتلا در سطح جامعه شوند و مهم‌ترین عامل ابتلا اکنون همین دورهمی‌های خانوادگی است. درست است کسب‌وکارها متأسفانه تعطیل می‌شوند، اما از طرف دیگر باید کاملا مراقب باشیم. اگر این پروتکل‌ها به دقت اجرا نشود، ممکن است همه‌ زحمات ما به هدر برود، بنابراین از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را جدی بگیرند.»

آغاز توزیع تست‌های سریع کرونا از امروز

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: «ما هفت برنامه مشخص داریم که یکی از آنها بحث محدودیت‌های هوشمند است، اما بقیه برنامه‌ها هم باید اجرایی شوند. از امروز تست‌های تولید داخلی آزمایش سریع کرونا ( آنتی‌ژن) آغاز می‌شود و ۱۰۰هزار تست دست‌مان رسیده که بین مراکز بهداشتی -درمانی کشور توزیع خواهد شد. انتظار داریم طی این هفته و هفته آینده بتوانیم میزان تست‌ها را به حدود ۷۰هزار، ۸۰هزار و طی دوهفته به مرز ۱۰۰هزار تست روزانه برسانیم. این تست‌ها در مراکز بهداشتی رایگان انجام می‌شود و این کار در کنترل و قطع زنجیره بیماری بسیار موثر خواهد بود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.