شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
تحلیل بیژن ذوالفقارنسب از شرایط تیم کی‌روش در آستانه اولین مسابقه
تمام ابزارهای هجومی ایران آماده‌اند

شهروند| بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است کی‌روش به هیچ‌وجه نباید سیستمی که در جام‌جهانی پیاده کرد را در جام ملتها نیز به اجرا درآورد زیرا بهترین بازیکنان ایران در خط حمله به کار تیم‌ملی می‌آیند.
ثابت کردن صحت رنکینگ فیفا
ذوالفقارنسب در رابطه با وضع ایران قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا به «شهروند» می‌گوید: «تیم ملی ایران همواره یکی از مدعیان حاضر در جام ملت‌های آسیا بوده است و با توجه به آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا بهترین تیم آسیایی به شمار می‌آید. تیم کی‌روش درواقع باید با ذهنیتی وارد این رقابت‌ها شود که بهترین تیم آسیاست و باید قدرت‌نمایی کند. البته این نباید باعث غرور ملی‌پوشان شود و باید آنها در تمام بازی‌ها و در تمام دقایق با تمام قدرت بازی کنند.»
انتظار ارایه بازی‌های هجومی
او در ادامه به شیوه تدافعی تیم‌ملی در جام‌جهانی و شانس قهرمانی ایران اشاره می‌کند: «برای این‌که بخواهیم صحبت از قهرمانی ایران در این دوره کنیم، خیلی زود است. باید بازی‌های تیم‌ملی آغاز شود و مشخص شود که تیم کی‌روش در این رقابت‌ها با چه سیستم و چه نگاهی وارد می‌شود. اگر بخواهیم همان روال جام‌جهانی را در پیش بگیریم و مقابل تیم‌های درجه 3 آسیا هم تدافعی بازی کنیم که چندان امیدی به این تیم نمی‌رود اما اگر سیستم کاملا تغییر کند و بازی هجومی در دستورکار قرار بگیرد، می‌توان از قهرمانی هم صحبت کرد. کی‌روش 4‌سال در ایران بوده و فرصت کافی برای پیاده کردن افکار هجومی‌اش داشته و از طرفی با داشتن بازیکنانی همچون دژاگه، قوچان نژاد و انصاری‌فرد که بهترین بازیکنان ایران هستند، مشکلی از بابت نیروی انسانی وجود ندارد.»
بحرین نباید دردسرساز شود
ذوالفقارنسب با صحبت درباره دیدار با بحرین حرف‌هایش را به پایان می‌برد: «بحرین نباید برای ایران حریف قدری به حساب بیاید و دردسرساز شود، اگرچه نباید آنها را دست‌کم بگیریم. می‌توانیم با ارایه یک بازی منطقی خیلی راحت گام نخست را محکم برداریم و با خیالی آسوده‌تر به بازی‌های بعدی فکر کنیم. تصور می‌کنم کی‌روش در این دیدار می‌تواند از چند بازیکن جوانش که در بازی با عراق نیز عملکرد نسبتا خوبی داشتند، استفاده کند. این بازیکنان با انگیزه که دارند، برای تیم حریف مشکل‌ساز می‌شوند و می‌توانند ایران را با نتیجه‌ای خوب برنده این دیدار کنند.»


تعداد بازدید :  399