شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
پاریس در شبکه‌های اجتماعی

1- محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات، در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: «در فرانسه تروریست‌های آدمکش به مجله طنز شارلی ایبدو حمله کردند و چهار طنزنویس مشهور را کشتند. ما بدون لکنت‌زبان باید این رفتار وحشیانه را که به‌نام اسلام انجام می‌شود محکوم کنیم. همچنان که بدون لکنت‌زبان، وقتی که این مجلات به پیامبر اسلام و مقدسات ادیان اهانت می‌کردند محکوم کردیم. اسلام گروگان تفکر داعش مالی شده در سراسر دنیا شده است.
2- فیاض زاهد، استاد دانشگاه هم در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک به حادثه تروریستی پاریس واکنش نشان داده و نوشته است: «شنیدن خبر حمله به یک مجله کاریکاتور فارغ از مخالفتی که همیشه با مشی و رفتارشان داشته‌ام؛ در آغاز‌ سال نو و در هفته ولادت پیامبر مهربانی؛ تنها خدمتی به مخالفان اسلام و کسانی است که سال‌ها دین اسلام را دین جنگ و خشونت و ترور می‌دانند. می‌دانم این روزها به مهاجران مسلمان چه خواهد گذشت و آنها با چه حجم تحقیر و خجالت روبه‌رو خواهند شد. جا دارد از متولیان دین پرسید نباید اقدامات تعلیمی و مذهبی گسترده‌تری در گسترش آموزه‌های رحمانی ارایه کرد!»
3- روح‌الله جمعه‌ای، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک از انتصاب پیمان جبلی در صداوسیما استقبال کرده و نوشته است: «بالاخره سرنوشت معاونت سیاسی سازمان صداوسیما با انتصاب آقای پیمان جبلی و تغییر عنوان این معاونت به معاونت خبر ختم به‌خیر شد. پیشنهاد تغییر عنوان معاونت سیاسی به معاونت خبر را در همان ابتدای انتصاب آقای ضرغامی به ایشان داده بودم و دلیل عمده‌اش همان رفتاری بود که رسانه ملی را به شدت سیاست‌زده کرد و آسیب‌هایی به وحدت و منافع ملی وارد ساخت که زمینه بروز نارضایتی عمومی و مقامات عالیرتبه را به وجود آورد.»


تعداد بازدید :  444