شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
یادگار امام(س):
نیازمند وحدت آرمانی هستیم
کینه را از همه جامعه دور کنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: هیچ چیز مانند دوری از کینه رمز وحدت نیست. به روش کسانی که در مکتب پیامبر بودند نگاه کنید، آنها دست‌هاشان در دست هم و دل‌هایشان با یکدیگر بود.
به گزارش جماران، سیدحسن خمینی در جشن میلاد پیامبر اعظم که با حضور میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام اظهار داشت: خستگی دل را همه درک کرده‌ایم، اما خستگی دل ناشی از شکست‌ها و آسیب‌هایی است که به جان و روح انسان وارد می‌شود.
وی افزود: البته گاهی این فرد نیست که ملول گشته بلکه جامعه، فرهنگ و هویت انسانی است که ملول و خسته شده است، آنگاه خداوند به تعبیر این روایت ظرایف‌الحکم خود را به جامعه ارزانی می‌دارد.
یادگار امام ادامه داد: پیامبر از راه دل وارد خانه‌های مردم شد نه از راه دیوار‌ها. حضرت ختمی مرتبت قلوب مردم را به تسخیر در آورد. اگر مردم آن زمان تصمیم گرفتند که به دنبال ایشان حرکت کنند، محبت و کرامت ایشان را دیدند. این کم چیزی نیست که خدایی که به همه انسان‌ها فرمان می‌دهد که چه کنند و چه نکنند به پیامبر اکرم می‌فرمایند بس است وخودت را خسته نکن، لازم نیست که این‌قدر خود را خسته کنی و به خود آسیب برسانی. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: مشخص است که دل ایشان به حال بشریت می‌سوخت. امروز ما هم محتاج به نگاه و رحمت او هستیم. آن زمان این هدیه بزرگ الهی را آزار و اذیت‌های زیادی دادند ولی ایشان هیچ‌گاه انتقام نگرفتند. زمانی که برای فتح مکه وارد شده بودند کسانی را دیدند که ایشان را آزار داده بودند، اما بیشتر از سایرین نسبت به همان افراد بخشندگی داشتند.
وی با اشاره به روایات موجود از اذیت و آزار‌های مشرکان مکه نسبت به پیامبر گرامی اسلام گفت: ایشان هیچ کینه‌ای از هیچ‌کس به دل نگرفت زیرا قلب پیامبر قلب کینه به دل گرفتن نیست و اگر کینه وارد دل شد ایمان از در دیگر می‌رود. دل‌های مسلمانان هم وقتی از خستگی دور و با ایمان می‌شود که از کینه خالی شود. لذا خستگی با نفس مسیحیایی این هدیه بزرگ خدا رفع می‌شود. سیدحسن خمینی در ادامه افزود: کینه را از همه جامعه دور کنیم و انشاءالله که بتوانیم ملول بودن را از همه جامعه اسلامی پاک نماییم. امروز ما محتاج توجه و اتکاي به پیامبر و از طریق ایشان به خدا هستیم.
وی در پایان سخنان خود گفت: امروز نیازمند وحدت آرمانی هستیم و باید بدانیم که وحدت شعار لازم ندارد و محتاج عمل است. این سخنوری کردن‌ها خوب است، ولی کامل نیست.


تعداد بازدید :  442