شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
احزاب

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری: هر دموکراسی نیازمند انتخابات مردمی است و هر انتخاباتی نیازمند رقابت سیاسی است و هر رقابتی نیازمند وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی است، پس نمی‌توان مدعی دموکراسی در کشورهای اسلامی بود و نقش احزاب را نادیده گرفت. همان‌گونه که امام(س) فرمودند ما باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان در مقابل سلطه‌گران بین‌المللی باشیم لذا دبیرخانه مذکور می‌تواند کمیته خاص دیگری را برای تشکیل یک حزب جهانی مستضعفان چاره‌اندیشی کند. (ایسنا)
محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری: جریان اصلاح‌طلب در فضای رسانه‌ای اصرار دارد اصولگرایان را به چندین جریان فکری تقسیم کند. رسانه‌های‌ اصلاح‌طلب به‌طور واضح انگشت اتهام را به سوی جبهه پایداری گرفته‌اند و می‌خواهند برادران‌ ما در جبهه پایداری را مصداق اصولگرایان تندرو معرفی کنند و در مقابل این خط خبری، گاهی اوقات با تأیید و حمایت ضعیفی که از گروه‌های به ظن‌خود میانه‌رو اصولگرا انجام می‌دهند، از یک‌سو با واکنش منفی این گروه از اصولگرایان مواجه نشوند و از سوی دیگر، نشان بدهند با این نوع از اصولگرایی مشکلی ندارند. (تسنیم)
محمد ارشدی رئیس جبهه متحد اعتدالگرایان: جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی همواره در چارچوب نظام و براساس اصول تعریف شده در قانون حرکت می‌کند. برخی اظهارات مبنی بر این‌که جبهه حامی مالی خاصی از ارگان یا نهادی دارد، کذب محض و شایعه است. جبهه متحد اعتدالگرایان به صورت مردمی و خودجوش اداره می‌شود و به دنبال نقش‌آفرینی مثبت در فضای سیاسی کشور است. (ایرنا)
عبدالله ناصری عضو بنیاد باران: اگر بخواهیم تاریخ ایران را مرور کنیم به معنای ساده کلمه درخواهیم یافت توسعه‌نیافتگی جامعه ایران، عامل اصلی شکست احزاب بوده است. توسعه‌نیافتگی در معنای عام آن اقتصاد، فرهنگ و اجتماع را شامل خواهد شد. بسیاری بر این باورند که رویکردهای فرهنگی، سیاسی و تاریخی مردم ایران بیش از هر چیز ناشی از توسعه‌نیافتگی است، حزب‌گریزی هم از این قضایا مستثنی نیست. نه حکومت‌های دینی و نه جامعه مذهبی ایران به این باور نرسیدند که احزاب می‌توانند به کشور کمک کنند. انباشتگی قدرت و اتوریته‌ای که در چارچوب حکومت‌های ایرانی با تمام ویژگی‌هایش مانع از شکل‌گیری احزاب و تقسیم قدرت با آنان شده است. (ندای ایرانیان)


تعداد بازدید :  502