شماره ۲۰۹۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۷ مهر
صفحه را ببند
رقابت تنگاتنگ نماینده‌ها و تلویزیون!

شهاب نبوی طـــنــزنـویــس

هفته علمی-تخیلی‌مان در حالی ادامه دارد که اتفاقات و خبرهایی که قابلیت سوژه‌شدن در این ستون را دارند، با همت مسئولان محترم بسیار زیاد شده و ما اگر کل صفحات روزنامه را هم به این موارد اختصاص بدهیم، باز کم می‌آوریم. اصلا یک صداوسیمای طنز (مثلا اینی که داریم اصلا طنز نیست) برای این کار لازم است.
بهترین خبر این هفته درخصوص یک مسئول خیر و دل‌رحم بود که بار دیگر به همه ما ثابت کرد انسانیت نمرده، ماندلا زنده است و روح گاندی هنوز هم گاهی از این منطقه رد می‌شود و سلامی حواله‌مان می‌کند. این مسئول عزیز و بزرگوار، در اقدامی که اشک را در چشم هر جنبنده‌ای می‌جنباند، از معلمی که کاریکاتورش را کشیده بود، گذشت و نگذاشت این عنصر گچ تخته‌خورِ معلوم‌الحال شلاق بخورد.
یک خبر که نه، چندین خبر و سوژه هم این چند روزه از صداوسیما بیرون آمد.
کلا در حال حاضر بین صداوسیما و مجلس رقابتی فشرده برای تولید سوژه وجود دارد و تا یکی از نمایندگان مجلس می‌رود پشت تریبون و چیزی می‌گوید، مسئولان تلویزیون به کارشناسان خود می‌گویند: «آ ماشاءالله، زودتر خودتو گرم کن برو جلوی دوربین و یه چیزی بگو تا دهن همه اندازه تونل کندوان باز بمونه و نماینده‌ها بفهمند توی تولید کلمات رایگان، رئیس کیه.»
سوژه مهم دیگر این هفته درباره رونق بازار اجناس دست دومی مانند شیشه‌های مربا و جا سُسی و اینجور چیزها بود. متاسفانه مردم ما به شکل ناجوری نابینا شده‌اند و نمی‌بینند که آنچنان رونق اقتصادی‌ به بخش‌های مختلف بازار کشور ازجمله شیشه مربا برگشته و همه‌اش غر می‌زنند که کاسبی نیست. ما ضمن تشکر از مسئولان عزیز از آنها درخواست داریم هرچه سریع‌تر رونق را به سایر بازارها از جمله نون خشکی، دمپایی‌پاره و لباس کهنه نیز برگردانند تا بیش از اینها دچار گشایش شویم.
خبر مهم دیگر این هفته درخصوص همسر یکی از بازیکنان رئال‌مادرید بود که رفته و یک ستاره را در فضا به قیمت ۴‌میلیون دلار برای بچه‌شان خریده. این خبر به‌خودی‌خود ربط چندانی به ما ندارد، اما با ذکر آن خواستم عرض کنم که یعنی کلاهبردار در همه جای جهان وجود دارد. ما در اینجا نهایت پول معلمان را در صندوق ذخیره فرهنگیان بالا می‌کشیم یا منت دوستان‌مان را به جان می‌خریم که لواسان را به نام‌مان کنند، اما در اونجا طرف ستاره را در پاچه طرف می‌کند که باید از کلاهبرداران و اختلاسگران داخلی بابت وجدان کاری‌شان تشکر کرد.
مدیرعامل سایپا هم در خبری که صنعت خودروسازی جهان را مانند ژله لرزاند، اعلام کرد که شاسی بلند این شرکت در راه است. ما هرچه پیش خودمان حساب کردیم، دیدیم پراید اصلا نمی‌تواند شاسی‌اش را این‌قدر کش بیاورد تا بلند شود.
یعنی هر شاسی تا یه حدی بلند می‌شود؛ این را دیگر لااقل تمام شاخ‌های اینستاگرام می‌دانند، اما متاسفانه مسئولان خودروسازی کشور هنوز نمی‌دانند.

 

 


تعداد بازدید :  133