شماره ۲۰۹۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۷ مهر
صفحه را ببند
گمانه‌زنی جدید از تجارت آقای رئیس‌جمهوری
ترامپ یک‌میلیارد دلار بدهی دارد

[شهروند]  به گزارش مجله فوربز، گمانه‌زنی‌ها در مورد هیچ زمینه‌ای از تجارت ترامپ بیش از گمانه‌زنی در مورد بدهی او نبوده و حالا داده‌های جدید نشان می‌دهد که بدهی او خیلی بیشتر از آن چیزی است که خود تأیید می‌کند.
بسیاری از مردم آمریکا معتقدند بدهی ترامپ حدود ۴۰۰‌میلیون دلار است، این اعتقاد به‌ویژه پس از آن تقویت شد که ترامپ پنجشنبه شب در تلویزیون ملی آمریکا این رقم را تأیید کرد. اما واقعیت این است که او بیش از یک تریلیون دلار بدهی دارد.
بدهی او مربوط به بیش از ۱۰ مورد دارایی و ملک مختلف شامل چند هتل، امارت، ساختمان و زمین گلف است. اغلب این دارایی‌ها در گزارش مالی سالانه‌ای که ترامپ به دولت فدرال آمریکا ارایه‌می‌کند، ذکر شده‌اند، اما بخشی از این بدهی‌ها که روی‌هم‌رفته به ۴۴۷‌میلیون دلار می‌رسد، در این گزارشات ذکر نشده است.
البته باید اشاره کرد که ارزش کل دارایی‌های ترامپ طبق برآورد فوربز ۳.۶۶‌میلیارد دلار است که با کسر این بدهی سنگین باز هم ثروت خالص او ۲.۵‌میلیارد دلار خواهد شد. بنابراین با وجود آنچه بسیاری از منتقدان مدعی هستند، او از لحاظ مالی ورشکسته نیست.
همچنین داده‌های جدید نشان می‌دهند برخلاف آنچه برخی می‌گویند دویچه بانک تنها بانکی نیست که حاضر است به ترامپ وام بپردازد. حداقل ۶ موسسه دیگر وجود دارند که به ترامپ وام داده‌اند که دو مورد از اینها پس از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ بوده است.
در پایان این گزارش اشاره شده است که شفاف‌نبودن وام‌های ترامپ که اغلب قراردادهایی با طلبکاران گزارش نشده و نامشخص دارند باعث این همه پیچیدگی شده است.
ترامپ: شاید مجبور شوم آمریکا را ترک کنم
در همین حال ترامپ گفت: «اگر در ماه نوامبر به جو بایدن ببازم، ممکن است کشور را ترک کنم
به گزارش «شهروندآنلاین» به نقل از یواس‌تودی، ترامپ در یک کمپین انتخاباتی در جورجیا گفت: «اگر پیروز انتخابات نشوم، درواقع به بدترین کاندیدای تاریخ سیاست آمریکا باخته‌ام.» او افزود: «ممکن است بعد از باخت در انتخابات به بایدن احساس خوبی نداشته باشم و شاید مجبور به ترک کشور باشم.»
ترامپ پیش از این در کارولینای شمالی هم به گروهی از طرفداران خود طعنه زد که در صورت پیروزی بایدن، دیگر او را نمی‌بینند. او گفت: «من نمی‌دانم چه کاری انجام می‌دهم، اما دیگر هرگز با شما صحبت نخواهم کرد.»
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «رقابت در مقابل بدترین نامزد در تاریخ سیاست‌های ریاست‌جمهوری مرا تحت فشار قرار می‌دهد. می‌توانید تصور کنید من ببازم؟ زندگی‌ام، چه باید بکنم؟» او در سخنرانی خود به‌طور مداوم بایدن را مورد تمسخر قرار داد و باخت در مقابل او را خجالت‌آور توصیف کرد.
پیشتر یک منبع به پایگاه خبری «آکسیوس» گفت که ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا خود را برای شکست در رقابت با نامزد دموکرات‌ها آماده می‌کند.


تعداد بازدید :  246