شماره ۲۰۶۸ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
دستگیری 6 عامل حمله به محیط‌بان فشم

[شهروند]  6 شکارچی غیرمجاز که در جنگل‌های فشم به محیط‌بان جنگل حمله کرده بودند در عملیاتی پلیسی دستگیر شدند. در پی حمله مسلحانه تعدادی از شکارچیان غیرمجاز به یکی از محیط‌بانان جنگل‌های فشم که منجر به جراحت شدید این مأمور فداکار شده بود، بلافاصله بررسی موضوع و شناسایی عاملان این ضرب و جرح در دستور کار مأموران پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.
با انجام تحقیقات میدانی مأموران پلیس دریافتند که ضاربان در روز حادثه به قصد شکار غیرمجاز و تفریحی به جنگل‌های فشم مراجعه کرده بودند که با مقاومت مأمور جنگلبانی روبه‌رو و بلافاصله با او درگیر می‌شوند که در این درگیری مسلحانه، مأمور فداکار جنگلبانی به‌شدت مجروح می‌شود و ضاربان نیز از محل متواری می‌شوند. در تحقیقات پلیسی و تلاش مأموران پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ هر 6 ضارب و مخفیگاه آنان در حاشیه یکی از روستاهای فشم شناسایی شدند و نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و دستور بازداشت تمامی متهمان این پرونده اخذ شد. صبح روز بیست‌وسوم شهریور مأموران پلیس به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند در سه عملیات جداگانه هر 6 متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح شکاری لوله بلند به همراه فشنگ‌های مربوطه کشف کنند.جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت:   «متهمان در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند. هر 6 عامل این ضرب و جرح برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.»

جزئیات حادثه
ساعت ٢ بامداد روز چهارشنبه، نوزدهم شهریور، بود که محیط‌بان متوجه اقدام دو نفر برای بالارفتن از ارتفاعات به‌ منظور شکار شد، حدود ۵ صبح به محل شکارچیان در ارتفاعات رسید و در کمین آنان بود، اما زمانی‌که شکارچیان متوجه حضور محیط‌بان شدند، فاصله میان آنها بسیار کم بوده و محیط‌بان و سربازی که همراه او بوده، از فاصله ۱۰ متری به شکارچیان غیرمجاز ایست دادند و شکارچیان بلافاصله شروع به تیراندازی مستقیم با استفاده از اسلحه شکاری و گلوله چهارپاره کردند که به زیر شکم و پای محیط‌بان اصابت کرد. با اعلام این حادثه در سطح استان، از سوی مقامات، هماهنگی‌های لازم بین هلال ‌احمر، اورژانس، سازمان حفاظت محیط‌ زیست و نیروی انتظامی  انجام شد. وقتی به نیروهای هلال ‌احمر سازمان امدادونجات خبر رسید که یک زخمی در میان قله‌های ورجین لواسانات استان تهران حال وخیمی دارد، بلافاصله نیروها تجهیزات خود را آماده کردند.
آنها با کمک‌های پیش‌بیمارستانی و اولیه عازم قله‌ها شدند. دو امدادگر و یک تکنیسین اورژانس که از نیروهای امدادی هلال ‌احمر نیز بودند، راهی محل حادثه شدند و این محیط‌بان به ‌وسیله بالگرد  هلال ‌احمر به‌سرعت به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی کوچک نیز قرار گرفت.

 


تعداد بازدید :  332