شماره ۲۰۴۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
خبر سیاسی

برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی
۶ وزیر به مجلس می‌روند

وزرای اقتصاد، نیرو، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، دفاع و امور خارجه برای بحث و بررسی درباره مسائل تخصصی هر حوزه و پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت. به گزارش ایسنا، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از روز یکشنبه تا چهارشنبه جلسات خود را برگزار خواهند کرد. حضور 6 وزیر کابینه، بررسی طرح‌هایی نظیر تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر و طرح ساماندهی سهام عدالت در دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های مجلس قرار دارد.


درخواست از رئیسی برای محاکمه آخوندی
[تسنیم] بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه درخواست کرد دادگاهی برای بررسی اتهامات وارد به عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن، راه و شهرسازی تشکیل شود. در بخشی از این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده: «مطالبه‌ ما به‌عنوان تشکل دانشجویی از شما این است که در اسرع وقت، دادگاهی برای بررسی اتهامات وارد به آقای عباس آخوندی، که متأسفانه کشور را دچار بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کرده، برگزار و به این اتهامات رسیدگی کنید و نتیجه را به سمع و نظر مردم عزیز برسانید.»


افشای نشست‌های خصوصی سعید جلیلی با محور انتخابات ۱۴۰۰
جلسات انتخاباتی سعید جلیلی برای انتخابات 1400 آغاز شده است. سید حسین نقوی حسینی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به شایعه نقل شده از او درباره تشکیل ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفت: «من نگفتم ستاد آقای جلیلی یا شخص دیگری تشکیل شده است. این نقل قول از طرف خودم را تکذیب می‌کنم. من عرض کردم افرادی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری فعال هستند و نشست‌های خصوصی  برگزار  می‌کنند که  کسانی مثل آقای جلیلی هستند.»


قدردانی سرلشکر موسوی از فرمانده معظم کل قوا
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی پس از عنایت بزرگوارانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تصویب اعطای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی(ع)، در پیامی از معظم‌له قدردانی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در متن پیام فرمانده کل ارتش آمده است: «عنایت ویژه و لطف بزرگوارانه آن امام عظیم‌الشأن در تصویب اعطای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی(ع) با حضور حماسی دانشجویان و فرماندهان این دانشگاه ابلاغ شد و شور و شعف زایدالوصفی در ارتش انقلابی ایجاد کرد. این افتخار جاودانه، جلوه‌های تابناکی از اراده‌ راسخ ارتشیان مقتدر در پرتو گوهر درخشان ولایت، برای تداوم راه شهیدان و پایداری در جبهه مقاومت آفرید و موجب مسرّت، امید و درخشش بیشتر مسیر نورانی جهاد فی سبیل الله شد.»
در ادامه پیام امیر سرلشکر موسوی تأکید شده است: «ابراز خشنودی رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اشتیاق و استقبال پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا و برخی از اقشار جامعه، نشانه‌های روشنی از اخلاص، ایثار، تعهد و وفاداری آحاد ارتش و ملت انقلابی به آن رهبر فرزانه و دلیل قاطعی از استعداد رهپویان مسیر شهیدان عزت و اقتدار برای ایثار جان، تحت فرماندهی آن زعیم عالی‌قدر و گواه تأثیر ماندگار الطاف کریمانه حضرت‌عالی در کارکنان ارتش ولایتمدار است.» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با شکر خداوند برای نعمت ولایت در این پیام آورده است:   «از محبت و پاداش شایسته ولی ‌امر مسلمین به فرزندان ارتشی خود سپاسگزاریم. سخت می‌کوشیم شاکر عامل باشیم و نقش موثری در پیشبرد نیروهای مسلح پرافتخار به سمت اهداف بزرگ گام دوم انقلاب ایفا کنیم و با کار جهادی و انگیزه مضاعف، شایستگی‌ها و توانمندی‌های فرزندان رشید ملت در ارتش را در ارتقای سطح آمادگی‌های ایران سربلند اسلامی به اوج برسانیم.»


تعداد بازدید :  439