شماره ۲۰۴۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
کرونا مرونا چه خبر؟!

شهاب پاک‌نگر

خیلی سریع آخرین یافته‌های دانشمندان دانشگاه مریلند را درخصوص ویروس کرونا به اطلاع‌تان می‌رسانیم:  
الف) میزان انتقال ویروس به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است، برای همین مردم به هیچ وجه تجمع نکنند. البته کنکور و اتوبوس و مترو و این‌جور چیزها تجمع نیست، یک دورهمی ساده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خالی گذاشتن چهار تا صندلی خطر رفع می‌شود.
ب) اصلی‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا زدن ماسک است. همه‌ مردم باید شعار «من به خاطر سلامتی تو، تو به خاطر سلامتی من، ماسک می‌زنیم» را سرلوحه کار خود قرار دهند. البته ویروس کرونا می‌داند که مسئولان وقتی در جلسه مهمی هستند یا دارند مصاحبه می‌کنند، اگر ماسک نزنند عیبی ندارد، به هرحال آنها دارند به خاطر سلامتی ما کارهای مهم‌تری می‌کنند و هر روز به فکر یک گشایش جدید در کار ما هستند.
ج) مقصر اصلی انتقال ویروس کرونا مردم هستند و بهترین راه مبارزه با این ویروس، مبارزه مستقیم با مردم است، برای همین باید یک کاری کنیم نسل مردم ریشه‌کن شود. برای این موضوع راه‌حل‌های مختلفی در دست بررسی است.
د) هنوز درمانی برای کرونا پیدا نشده است و هر کس در مورد درمان آن صحبت می‌کند، چرت‌وپرت می‌گوید، ولی اگر دیدید تب کردید، سریع با یک زنبور بروید در یک اتاق خالی و مشغول کار شوید. این را در تلویزیون گفته‌اند و تلویزیون همینجوری الکی حرف نمی‌زند، حتی چند بار هم گفته زنجبیل خیلی برای درمان کرونا خوب است.
ه) آزمایش سرولوژی برای تشخیص بیماری نیست و مردم الکی پول‌شان را برای آن دور نریزند، تنها راه قطعی تشخیص بیماری آزمایش پی‌سی‌آر یا همان گوش‌پاک‌کن در حلق است. البته یک روش دقیق‌تر هم وجود دارد و آن دستگاه کرونایاب است که به‌زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. خیلی زود، مثلا سه چهار پنج‌سال دیگر، سیستمش هم اینجوری است که به طرف می‌گوید «داداش کرونا مرونا چه خبر؟!»
و) کادر درمان بیشتر از هر قشر دیگری به خاطر این بیماری آسیب دیده است و مردم باید حواس‌شان باشد که آسیب نبینند، اما این دلیل نمی‌شود که حقوق‌شان سروقت پرداخت شود یا اگر وعده استخدامی به آنها داده شد، به آن عمل شود. بهترین راه قدردانی از کادر درمان این است که عکس‌شان را روی در و دیوار بزنیم و بگوییم از شما متشکریم و بعد بنویسیم کرونا را شکست‌می‌دهیم.
ز) هیچ دانشگاهی نمی‌تواند به صورت قطعی بگوید که واکسن کرونا را ساخته است، چون این واکسن احتیاج به تأیید از طرف نهادهای علمی دارد، ولی اگر یک کشور بگوید هیچ اشکالی ندارد، چون کشور که دانشگاه نیست، زورش می‌رسد می‌گوید. 


تعداد بازدید :  488