شماره ۲۰۴۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

 شهرام ناظری، رضا یزدانی، سالار عقیلی، علیرضا قربانی، سیروان خسروی ، کاوه یغمایی و فرزاد فرزین به‌عنوان نامزدهای بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال بیستمین جشن دنیای تصویر (جشن حافظ) معرفی شدند. «آخرین داستان»، «از یادها رفته»، «برادر جان»، «سرکوب»، «جای من نیستی» و «مانکن» به ترتیب قطعات خوانده شده توسط این هنرمندان است.
 با اینکه ۱۵‌سال از انتشار نخستین جلد از مجموعه‌ کتاب‌های «گرگ و میش» اثر «استفنی میر» می‌گذرد، جدیدترین اثر این مجموعه که اخیرا با عنوان «خورشید نیمه‌شب» به چاپ رسید، با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد و ظرف یک هفته بیش از یک‌میلیون نسخه‌ از فرمت‌های مختلف این کتاب در آمریکای شمالی به فروش رفت. این کتاب که داستان «گرگ و میش» را این‌بار از زبان «ادوارد کالن» روایت می‌کند، در بریتانیا نیز مورد توجه قرار گرفت.
 شان پن به‌زودی در ادامه تلاش‌های خود برای مقابله با کووید-۱۹ مجری یک جلسه فیلمنامه‌خوانی مجازی پرستاره از فیلم کلاسیک‌ سال ۱۹۸۲ خود یعنی «اوقات خوش در ریجمونت‌های» خواهد بود. این رخداد بیستم آگوست از فیس‌بوک لایو و تیک‌تاک پخش می‌شود و منافع کسب‌شده از آن صرف کمک اورژانسی در مقابله با کووید-۱۹ خواهد شد.
 امسال مراسم جایزه ادبیات نمایشی «محمود استادمحمد» به دلیل شرایط و وضع کرونایی موجود در جامعه برگزار نمی‌شود. هر ‌سال در آبان ماه و همزمان با سالروز تولد این هنرمند مراسم جایزه ادبیات نمایشی بنیاد محمود استادمحمد برگزار می‌شد.
 آلبوم «به یاد دوست» با هنرمندی درویش رضا منظمی از استادان و پژوهشگران معتبر موسیقی ایرانی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در این آلبوم که در «شور»، «افشاری» و «سه‌گاه» منتشر شده است، درویش رضا منظمی نوازنده ویولن، شهرام منظمی نوازنده تمبک، علیرضا خدامرادی طراح و سروش بخشش مدیر تولید عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.
 اولین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی که بر موسیقی نواحی تمرکز دارد، از پنجشنبه بیست‌وسوم مردادماه در بازار بزرگ ایران افتتاح شد و دو گروه موسیقی نواحی از سیستان‌وبلوچستان و بوشهر  موسیقی اجرا کردند. این برنامه تا بیست‌‌وششم مرداد‌ماه با اجرای گروه‌هایی از لرستان، کرمانشاه، شرق خراسان، خوزستان، شمال خراسان و آذربایجان ادامه خواهد داشت.
 کمپانی «اپین وی پروداکشنز» که به لئوناردو دی کاپریو تعلق‌دارد از طریق عقد قرارداد همکاری با «سونی پیکچرز» برای این کمپانی محصولات سینمایی و تلویزیونی تهیه می‌کند. دی کاپریو که با بازی در فیلم «روزی روزگاری در‌ هالیوود» با این کمپانی همکاری کرده بود، به این ترتیب همکاری خود را با آن ادامه‌می‌دهد.

 


تعداد بازدید :  401